2/15 - Formarea de multimi si determinarea apartenentei unui obiect la o multime
Grupa mare
Matematica
Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa recunoasca o multime/grupa si elementele care apartin acesteia.
(Exemplu: formeaza multimea jucariilor si spune ca aceasta este alcatuita din ursuleti, iepurasi, papusi si masini); - Sa identifice obiectele care nu pot face parte din grupa formata.
(Exemplu: afirma ca merele nu sunt jucarii, deci nu apartin multimii de jucarii); - Sa spuna asemanarile şi deosebirile dintre multimi sau grupe.
(Exemplu: spune ca o multime de mere galbene si alta multime de mere rosii se aseamana deoarece ambele sunt formate din mere, dar difera, deoarece merele din cele doua multimi au culori diferite); - Sa formeze singur multimi sau grupe de obiecte, adica sa incercuiasca cateva obiecte care au o insusire comuna.
(Exemplu: formeaza multimea obiectelor folosite in bucatarie, multimea fructelor cu gust acru, multimea hainutelor purtate de baieti etc); - Sa intuiasca multimea vida, ca multime fara nici un element.
(Exemplu: formeaza multimea vida, stiind ca in interiorul liniei curbe inchise care margineste multimea, nu se deseneaza nimic, deoarece multimea vida are zero elemente sau nu are nici un element).
Adauga tu primul comentariu: