1. Cand povesteste, utilizeaza in mod repetat si monoton un anumit tipar verbal, pentru a inlantui momentele actiunii (ex: „si pe urma… si pe urma…; si dup-aia… si dup-aia; si apoi… si apoi…”)
Ce poti face ca parinte
- In timp ce povesteste, poti interveni cu formule care sa diversifice exprimarea: „atunci…”, „deodata…”, „in acel moment…”, etc. Fa acest lucru natural, doar rostind cuvantul/expresia, fara a-i face observatie sau a comenta in vreun fel stilul sau narativ.
2. Cand repovesteste, utilizeaza doar timpul perfect compus (Scufita a plecat., Picii au venit, etc). Desi intelege ca timpul imperfect (ea mergea, ele cantau, eu spuneam, etc) sau perfect simplu (el alegase, noi adormiram, ei obosira) exprima o actiune trecuta, nu le foloseste in exprimare.
Ce poti face ca parinte
- Puteti repovesti impreuna, tu un moment al actiunii, copilul tau pe urmatorul. Cand repovestesti utilizeaza si alte timpuri verbale precum: imperfect (in timp ce iepurasul alerga, vanatorul auzea), perfect simpu (piticul merse spre padure, ei vazura casa goala). Chiar si in timp ce copilul tau repovesteste, cu discretie si naturalete, poti reformula o idee redata de el, folosind alte timpuri verbale decat perfect compus.
Adauga tu primul comentariu: