Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa cunoasca rolul informativ( de cunoastere) pe care il au cartile in viata oamenilor.
(Exemplu: stie ca pentru a afla o informatie, a asculta o poveste, a invata o poezie foloseste o carte); - Sa recunoasca elementele componente ale unei carti: copertile, titlul, paginile cu continutul cartii redat in imagini si in textul tiparit.
(Exemplu: arata care este coperta sau unde este scris titlul povestii pe coperta); - Sa cunoasca denumirea diferitelor tipuri de carti sau surse de informare ce utilizeaza cuvantul tiparit/scris.
(Exemplu: ziare, reviste, carti de povesti, atlase, dictionare, afise, pliante); - Sa arate interes pentru carte si cuvantul scris sub diverse forme.
(Exemplu: cere, din proprie initiativa, sa i se cumpere o carte sau sa i se citeasca dintr-o carte); - Sa aiba o atitudine de grija si respect fata de carte, dovedind deprinderi corecte de utilizare si pastrare a cartilor.
(Exemplu: adopta o pozitionare corecta la citire, rasfoieste corect o carte, respecta pozitia cartilor in biblioteca, ordoneaza/asaza cartile cu multa grija).
Adauga tu primul comentariu: