Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa cunoasca cum se utilizeaza hartia, creionul, carioca, creta si alte instrumente de scris.
(Exemplu: cere creta pentru a scrie pe tabla sau pe astfalt; scoate capacul cariocii pentru a putea scrie cu ea); - Sa scrie pe spatiu nedelimitat, relativ corect din punct de vedere al formei, semne grafice precum: punctul, linii (linie verticala, orizontala, oblica, serpuita), cercul, bastonasul.
(Exemplu: scrie dupa un model dat anterior, pe foaie fara liniatura, semnele grafice: cerculete – bobite de mazare, linii verticale – firele de iarba, linia franta – dintii de la fierastrau); - Sa scrie semne grafice, trasand cat mai corect semnul grafic pe linia punctata trasata anterior, ca element de sprijin.
(Exemplu: scrie pe conturul liniei punctate ce reda bastonasul la dimensiune mai mare, suprapunand cat mai bine linia pe care o scrie cu cea punctata); - Sa respecte reguli/conditii minime ale actului scrierii (distanta capului fata de foaie, pozitia spatelui, tensiunea motrica cu care manevreaza creionul - strangerea creionului si apasarea acestuia pe foaie, orientarea in pagina).
Adauga tu primul comentariu: