characters characters

10/23 - Cuvantul si silaba
Grupa mare    Limba si comunicare

16 decembrie 2013   
1. Cand desparte in silabe are tendinta de a diviza cuvantul in mai multe fragmente decat este corect. Acest lucru se intampla mai des cand i se dau cuvinte monosilabice (alcatuite dintr-o singura silaba), le desparte fortat. (Exemplu: in loc de: cal = 1 silaba spune: ca-l = 2 silabe; in loc de tort = 1 silaba spune: to-r-t = 3 silabe). Procedeaza asa si in cazul cuvintelor cu mai multe silabe (Exemplu: in loc de pan-tof = 2 silabe spune pan-to-f = 3 silabe sau chiar pa-n-to-f = 4 silabe).

Ce poti face ca parinte

  • Copilul tau a preluat tehnica despartirii in silabe in mod mecanic. El stie ca trebuie sa „rupa” cuvantul in mai multe bucatele, si cu cat sunt mai multe cu atat i se pare ca e mai bine.
  • Pentru a deprinde acest „simt” al limbii, ce ne permitem sa „simtim” cuvintele si modul cum acestea pot fi silabisite poti exersa cu copilul tau, jucandu-va „de-a robotii”. Imitand modul de comunicare al robotilor, puteti discuta, comunica intre voi silabisind cuvintele, vorbind sacadat, intrerupt.   Iata un exemeplu: „Eu-sunt-un-ba-ie-tel-si-imi-plac-ju-ca-ri-i-le-e-lec-tro-ni-ce. Cum-te-chea-ma? Ma-bu-cur-sa-te-cu-nosc! Vrei-sa-fii-pri-e-te-nul-meu?...”
  • Acest mod de comunicare este un exercitiu excelent de silabisire, de exersare a tehnicii de despartire a cuvintelor in silabe.


2. Desi desparte corect cuvinte cu 3, 4, chiar 5 silabe, intampina dificultati in precizarea numarului de silabe, adica numara silabele cu greutate.

Ce poti face ca parinte

  • Copilul tau desparte in silabe in mod intuitiv, automat, chiar mecanic. Desi o face corect, precizeaza cu greutatea numarul total de silabe deoarece nu identifica foarte bine toate sunetele din care e compus cuvantul. Iar cand intalneste un cuvant mai lung, dificultatea creste.
  • Pentru a-l ajuta, exerseaza cu el despartirea in silabe asociind-o cu numaratoarea pe degete. In acelasi timp cu despartirea in silabe, care se realizeza verbal, copilul poate numara pe degete silabele pe care le pronunta. Exerseaza un timp asa, apoi asociaza despartirea in silabe cu batatile din palme. In timp de desparte in silabe, copilul bate din palme si retine de cate ori s-au auzit batai din palme. El realizeaza corespondenta dintre bataile din palme si numarul de silabe pe care le-a pronuntat.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu