Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa identifice corect sunetul initial al unui cuvant dat.
(Exemplu: carte, incepe cu sunetul C, racheta incepe cu sunetul R, arici incepe cu sunetl A); - Sa identifice corect sunetul final al unui cuvant dat, cu precadere in cazurile in care sunetul final este consoana.
(Exemplu: tort se termina cu sunetul T, cal cu sunetul L, rac cu sunetul C); - Sa fie capabil sa realizeze analiza structurii fonematice a unui cuvant dat, precizand pozitia in cuvant a unui sunet dat.
(Exemplu: pozitia sunetului T in cuvantul TORT se poate reda grafic astfel: ●______●); - Sa dea exemple de cuvinte care incep cu un sunet dat.
(Exemplu. cuvinte care incep cu sunetul P: para, penar, porc, pupaza, picior, parc, peruca, pumn, etc.); - Sa dea exemple de cuvinte rimate (paronime), prin inlocuirea primului sunet din cuvant.
(Exemplu: coc, toc, joc, foc, loc sau mere, pere, sere, vere, etc) - Sa identifice cuvintele care incep cu acelasi sunet, alegandu-le dintr-un grup de cuvinte.
(Exemplu: trei dintre cele cinci cuvinte date: fular, floare, soare, farfurie, varza incep cu acelasi sunet).
Adauga tu primul comentariu: