Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa desparta cuvinte cu 1, 2, 3, 4 silabe.
(Exemplu: cal, car-te, te-le-fon, ve-ve-ri-ta) - Sa precizeze numarul de silabe dintr-un cuvant dat.
(Exemplu: leu – 1 silaba, ca-pra – 2 silabe, mai-mu-ta – 3 silabe, hi-po-po-tam – 4 silabe) - Sa redea grafic silabele din cuvant prin scrierea a tot atatea liniute orizontale cate silabe are cuvantul.
(Exemplu: Cuvantul ma-ca-ra se reprezinta grafic astfel: __ __ __); - Sa formeze cuvinte care incep cu o silaba data.
(Exemplu: cuvinte care incep cu silaba pe-: pepene, perie, pere, penar, peruca, pericol, etc.); - Sa identifice cuvintele care incep cu aceeasi silaba, alegandu-le dintr-un grup de cuvinte.
(Exemplu: trei dintre cuvintele: pisica, pupaza, picior, picatura incep cu aceeasi silaba).
Comentează: