Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa formuleze enunturi dupa imagini;
- Sa delimiteze cuvintele in propozitii si sa desparta cuvintele in silabe;
- Sa stabileasca pozitia sunetelor a, u, m, n, i in cadrul cuvintelor, silabe (sunetul se afla la inceputul, in interiorul sau la sfarsitul cuvantului);
- Sa citeasca silabele si cuvintele formate cu literele invatate;
- Sa citeasca propozitii respectand intonatia (Exemplu: Nina, ai nuia? Nu, am un nai.)
- Sa asocieze sunetul nou invatat (n, i) cu litera corespunzatoare;
- Sa transcrie cuvinte formate cu ajutorul alfabetarului;
- Sa scrie literele, silabele si cuvintele respectand liniatura caietului si incadrarea corecta in pagina (titlu, data, alineate);
- Sa compuna cuvinte, folosind silabe date (Exemplu: ia, nu, ma – Maia, nuia, Manu ).
- Sa formuleze propozitii interogative, enuntiative cu cuvinte formate din literele invatate si sa le scrie.
(Exemplu: Nina, mai ai nuiaua? – propozitie interogativa; Mimi, ai un nai. – propozitie enuntiativa)
Adauga tu primul comentariu: