Dificultati in compunerea si rezolvarea unei probleme.
Ce poti face ca parinte
- Stimuleaza copilul sa inventeze probleme folosind desene tablouri, jocuri cu imagini atractive, viu colorate, sugestive precum: fructe, flori, figuri geometrice, animale, insecte s.a. Vei sugera, astfel, ce sa cuprinda enuntul problemei si ce numere vor constitui datele problemei. De asemenea, pot fi desenate elemente taiate cu o linie, pentru a indica operatia de scadere.
- Realizeaza situatii-problema prin care sa valorifici legatura dintre cele doua operatii.De exemplu, pe baza unei imagini cu un lac pe care se afla 4 broascute, iar pe mal se afla inca una, se pot face formulari de tipul: a)Pe lac sunt 4 broscute, iar pe mal mai este una. Cate broscute sunt in total? b) Pe lac au fost 4 broscute, dar una dintre ele a sarit pe mal. Cate broscute au ramas pe lac? c)Pe mal au fost 4 broscute, dar cateva au sarit in lac. Cate broscute sunt pe lac daca pe mal a ramas numai una?
- Utilizeaza compuneri de probleme dupa o actiune sau o poveste. Cand sunteti, de exemplu, in parc, poti formula probleme legate de actiunile care se intampla acolo. a) La nisipar se joaca 4 baieti si o fetita. Cati copii sunt la nisipar? b) Pe tobogan se dau 5 copii, dar unul a plecat la leagan. Cati copiii mai sunt pe tobogan? c) Daca sunt 5 leagane (de cate cu un loc) si 4 copii, ai si tu loc intr-un leagan? etc.
Dificultati in formularea intrebarii
Ce poti face ca parinte
- Formuleaza o problema simpla si cere copilului sa completeze intrebarea. In acest fel il vei antrena sa realizeze concordanta intre cele doua componente ale problemei: enunt si intrebare. Exemplu: 5 soricei au iesit la plimbare. Pisicuta i-a zarit si a prins un soricel. Ce intrebare putem formula la aceasta problema?"
- Formuleaza o problema simpla de adunare sau scadere cu o unitate, apoi pune o intrebare gresita.
De exemplu: Un ciobanas avea 5 oi. Lupul a venit si a furat o oaie. Cata branza mai are ciobanasul? E corecta intrebarea? Ce intrebare putem formula?
Adauga tu primul comentariu: