1. Copilul pronunta gresit sunetele redate prin grupurile ce, ci, ge, gi, che, chi, ghe, ghi.
Ce poti face ca parinte
- Exerseaza permanent pronuntarea(rostirea) corecta a sunetelor: pronunta tu si el sa repete. Spune-i cuvinte care contin aceste sunete. Copilul sa repete dupa modelul tau: geam, geamgiu, Gheorghe, Georgica, ciuperci etc.
- Pe strada spre scoala, in piata, in autobuz sau la locul de joaca pune-l sa pronunte denumirea unor obiecte/fiinţe pe care le vede si care contin sunetele la care el are dificultati: ghiozdan, geanta, ochi, picioare, ochelari, etc.
- Greseste scrierea cu grupurile ce, ci, ge, gi, che, chi, ghe, ghi. Exemplu: Ciriac in loc de Chiriac; piceoare in loc de picioare
2. Desparte in silabe cuvintele, inainte de scrierea lor. Pronunta si cere-i sa scrie cuvantul silaba cu silaba. Pentru grupuri, sa spuna ce litere scrie.
Ce poti face ca parinte
- Exemplu: Chiriac→Chi-ri-ac
- Prima silaba este Chi . Aud sunetul chi si scriu literele C, h, i
- picioare→pi-cioa-re
- Prima silaba este pi; a doua silaba este cioa si aud sunetele ci, o, a. Scriu literele c,i pentru ci si apoi o si a.
- Cele mai multe greseli se cauzate de faptul ca nu se despart in silabe cuvintele si copilul nu aude corect toate sunetele.
3. Cauta prin toata cartea pentru gasirea unor texte, lectii.
Ce poti face ca parinte
- Profita de faptul ca la acest capitol se studiaza componenta unei carti. Obisnuieste-l sa foloseasca pagina de cuprins. Arata-i cum gasesti mai usor o lectie daca stie cum se numeste capitolul.
- Exemplu: Unitatea de invatare este Toamna. Consulta pagina de cuprins si gasesti titlul unitatii. Urmareste cu degetul spre dreapta si descoperi pagina 14. Pune-l apoi si pe copil sa procedeze la fel pentru lectii, texte.
- Pentru o carte de povesti intreaba-l : Vrei sa-ti citesc povestea de la pagina 10 ? Copilul cauta pagina, urmareste cu degetul spre stanga si gaseste titlul povestii.
Adauga tu primul comentariu: