Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa citesca corect si in ritmul sau propriu un text;
- Sa inteleaga si sa foloseasca in vorbire cuvintele: pagina, fila, coperte, cuprins;
- Sa consulte cuprinsul unei carti pentru gasirea textelor/lectiilor (Exemplu: Textul Pinocchio se afla la pagina 8);
- Sa recunoasca vignetel - simboluri, desene (Exemplu: Soricelul cu creion in mana inseamna realizarea temei scrise; Cartea deschisa inseamna citirea unei lecturi);
- Sa memoreze alfabetul si sa scrie cuvintele in ordine alfabetica (Exemplu: anul, bobul, cartea, masa, soarele, vantul);
- Sa pronunte(sa spuna, sa rosteasca) si sa scrie corect cuvinte care contin sunetele/grupurile de litere: ce, ci, ge, gi, che, chi, ghe, ghi;
- Sa scrie singur/dupa dictare propozitii cu astfel de cuvinte(cu grupuri).
Pentru performanta, copilul va fi capabil:
- Sa scrie, in ordine alfabetica, cuvinte care incep cu aceeasi litera (Exemplu: Marcela, marinar, mirare, miriapod);
- Sa combine litere din alfabet(mai mult de cinci litere) pentru a obtine cuvinte (Exemplu: a, b, r, c, e, a, e, d→ abecedar);
- Sa scrie propozitii formate din mai mult de patru cuvinte care sa inceapa cu aceeasi litera (Exemplu: Cami cumpara cutii cu chibrituri colorate.).
Adauga tu primul comentariu: