Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa recunoasca personaje din povestile ascultate, pe baza unor imagini, jetoane, siluete, ghicitori, replici folosite.
(Exemplu 1: o recunoaste pe Scufita Rosie intr-o imagine; Exemplu 2: stie cine a spus „Cucurigu, boieri mari, Dati punguta cu doi bani!”); - Sa asculte o poveste ce i se citeste/povesteste, observand ca orice poveste are introducere, cuprins si incheiere si formule specifice acestora.
(Exemplu: recunoaste formulele: „A fost odata, ca niciodata....” „Dumnezeu să ne ţie, ca cuvântul din poveste, înainte mult mai este”, „Si au trait fericiti pana la adanci batraneti”, „Si-am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea mea”); - Sa aseze, in ordine cronologica, fapte dintr-o poveste cunoscuta, folosind imagini cu parti din poveste.
(Exemplu: asaza, in ordine, 3-4 imagini ce ilustreaza intamplari/momente din povestea „Punguta cu doi bani” de Ion Creanga); - Sa povesteasca fragmente/momente din povesti ascultate anterior, folosind numele personajelor si expresii sau replici din poveste.
(Exemplu: foloseste formula de inceput: „A fost odata…”, reproduce replica „Bunicuto, dar de ce ai ochii asa de mari?”).
Adauga tu primul comentariu: