Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa recite fragmente, expresii din poeziile invatate/ascultate, respectand intonatia, pauza, schimbarea vocii, in functie de mesajul transmis.
(Exemplu: spune versurile clar, schimband tonul vocii si ritmul de pronuntare a cuvintelor, facand pauze acolo unde se incheie propozitia); - Sa joace rolul unor personaje din povesti cunoscute/ascultate, folosind dialogul cu intonatia pe care le-a auzit in textul respectiv, cu gestica si mimica adecvata.
(Exemplu: cand joaca rolul Scufitei Rosii, intreaba „De ce ai gura asa de mare?”, intonand asa cum se face in cazul unei intrebari, nuantandu-si vocea ca si cum s-ar mira, facand miscari ale fetei/bratelor prin care sa transmita anumite stari pe care le simte personajul); - Sa foloseasca, in viata de zi cu zi, adresarea interogativa, exclamativa, gesturi si mimica adecvata pentru a transmite expresiv mesaje, idei si sentimente.
(Exemplu 1: intoneaza propozitia adecvat, atunci cand adreseaza o intrebare sau cand exprima o exclamatie; Exemplu 2: foloseste gesturi, miscari ale fetei atunci cand comunica).
Adauga tu primul comentariu: