6/13 - Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 1000 fara trecere peste ordin
Clasa a II-a
Matematica
1. Intampina dificultati la terminarea problemelor care se rezolva prin doua operatii. Exemplu: Maria are 122 de creioane, iar sora ei cu 111 mai multe. Cate creioane au cele doua surori impreuna? De obicei, cei mici se opresc dupa prima operatie.
Cate creioane are sora?
122 + 111 = 233 creioane
Sau nu iau in considerare rezultatul obtinut si, la aflarea totalului, folosesc datele care se afla in textul problemei.
Cate creioane au cele doua surori?
122 + 111= 233
Ce poti face ca parinte
- Subliniaza cu culori diferite ceea ce stie si ceea ce trebuie sa afle. Insista de fiecare data sa faca planul problemei si sa scrie in dreptul rezultatului ceea ce a aflat. Astfel, ii va fi mai usor sa observe pasii din rezolvarea problemei:
Maria are 122 de creioane, iar sora ei cu 111 mai multe. Cate creioane au cele doua surori impreuna?
Plan de rezolvare:
Cate creioane are sora Mariei?
122 + 111 = 233 creioane
Cate creioane au impreuna?
122 + 233 = 355 creioane
R: 355 creioane
- Cere-i sa rezolve cat mai multe probleme asemanatoare pana stapaneste bine algoritmul de calcul.
2. Intampina dificultati la rezolvarea exercitiilor in care trebuie sa tina cont de ordinea operatiilor.
Are tendinta sa efectueze intai adunarea si sa nu tina cont de ordinea in care trebuie efectuate operatiile. Ex. 968 – 225 + 142 = 968 – 367 = 601
Ce poti face ca parinte
- Pentru ca cel mic sa inteleaga cat mai bine ordinea operatiilor, trebuie sa exerseze mult. Trebuie sa retina ca, intr-un exercitiu in care sunt adunari si scaderi, acestea se rezolva in ordinea in care sunt scrise. Exemplu: 968 – 225 + 142 = 743 + 142 = 885
- In cazul in care apar si paranteze, intai se rezolva operatiile din paranteza respectand ordinea operatiilor.
Exemplu: 989 - (856 – 241 + 102) = 989 – (615 + 102) = 989 – 717 = 272
Adauga tu primul comentariu: