3/13 - Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 100 fara trecere peste ordin
Clasa a II-a
Matematica
Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul :
- Sa efectueze adunari si scaderi, fara trecere peste ordin, cu numere de la 0 la 100.
(Exemplu: 12 + 36 = , 54 – 31 = ) - Sa rezolve probleme cu una sau doua operatii.
(Exemplu: Intr-un autobuz sunt 22 de calatori pe scaun. Calatorii care stau in picioare sunt cu 12 mai multi. Cati calatori sunt in total?) - Sa afle numarul necunoscut din exercitii.
(Exemplu: a + 36 = 69, m – 21 = 72, 89 – b = 53) - Sa foloseasca limbajul specific adunarii si scaderii.
(Exemplu: termeni, suma, descazut, scazator, diferenta, cu atat mai mare, cu atat mai putin, predecesor, succesor, numere identice, numere distincte, penultimul, antepenultimul) - Sa compuna probleme cu o operatie dupa exercitii date.
(Exemplu: Compune o problema dupa exercitiul 42 + 25 =. Tatal are 42 de ani. Bunica are cu 25 de ani mai mult decat tatal. Cati ani are bunica?).
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa rezolve probleme cu mai mult de doua operatii cu numere de la 0 la 100.
(Exemplu: La o florarie s-au adus 12 lalele, narcise cu 10 mai multe decat lalele, iar zambile cat narcise si lalele la un loc. Cate flori s-au adus in total? Rezolvare: narcise: 12 + 10 = 22; zambile: 12 + 22 = 34; flori: 12 + 22 + 34 = 68) - Sa rezolve exercitii cu mai multe operatii.
(Exemplu: 96 – 24 – 31 = ) - Sa compuna probleme cu doua operatii dupa exercitii date.
(Exemplu: 21 + (21 + 23) =? Intr-o livada sunt 21de meri, iar pruni cu 23 mai multi. Cati pomi fructiferi sunt in livada?).
Adauga tu primul comentariu: