4/13 - Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 100 cu trecere peste ordin
Clasa a II-a
Matematica
Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul :
- Sa efectueze adunari si scaderi, cu trecere peste ordin, cu numere de la 0 la 100.
(Exemplu: 28 + 53 = , 61 – 27 = ) - Sa rezolve probleme cu doua operatii.
(Exemplu: Intr-un autobuz sunt 53 de calatori. La prima statie coboara 15 si urca 27. Cati calatori sunt acum in autobuz? 53 – 15 + 27 = 65 calatori) - Sa afle numarul necunoscut dintr-un exercitiu.
(Exemplu: 42 + a = 90, 61 – a = 27, m – 26 = 35) - Sa foloseasca proprietatile adunarii fara sa cunoasca denumirea lor (asociativitatea, comutativitatea).
(Exemplu: asociativitatea: 28 + 36 + 12 + 24 = 28 + 12 + 36 + 24 = 40 + 60 = 100, comutativitatea: 45 + 36 = 36 + 45 = 81) - Sa foloseasca limbajul specific adunarii si scaderii.
(Exemplu: termeni, suma, descazut, scazator, diferenta, cu atat mai mare, cu atat mai putin, predecesor, succesor, numere identice, numere distincte, penultimul, antepenultimul) - Sa compuna probleme cu o operatie dupa exercitii date.
(Exemplu: 68 – 35 = David are o colectie formata din 68 de masini, iar Cosmin are cu 35 mai putine. Cate masini are Cosmin?)
Dictionar de termeni:
- asociativitate = cuplarea termenilor, fara sa se schimbe rezultatul
- comutativitate = schimbarea locului termenilor
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa rezolve probleme cu mai mult de doua operatii, cu numere de la 0 la 100.
(Exemplu: Maria are 27 de timbre. Cristina are cu 18 mai multe decat Maria, iar Sofia cu 17 timbre mai putin decat Cristina. Cate timbre au in total cele trei fete? Cristina: 27 + 18 = 45 timbre; Sofia: 45 – 17 = 28 timbre; Total: 27 + 45 + 28 = 100 timbre); - Sa rezolve exercitii cu mai multe operatii (Exemplu: 25 + 36 – 29 = )
- Sa compuna probleme cu doua operatii dupa exercitii date.
(Exemplu: 33 + (33 + 18) =? Ana are 33 de ilustrate, iar fratele ei are cu 18 mai multe. Cate ilustrate au cei doi frati impreuna?).
Adauga tu primul comentariu: