9/10 - Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 100 cu trecere peste ordin
Clasa I
Matematica
Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul :
- Sa efectueze adunari si scaderi, cu trecere peste ordin, cu numere de la 0 la 100.
(Exemplu: 28 + 53, 61 – 27 ) - Sa rezolve probleme cu doua operatii.
(Exemplu: Intr-un autobuz sunt 53 de calatori. La prima statie coboara 15 si urca 27. Cati calatori sunt acum in autobuz? 53 – 15 + 27 = 65 calatori) - Sa afle numarul necunoscut dintr-un exercitiu.
(Exemplu: 42 + a = 90, 61 – a = 27, m – 26 = 35) - Sa foloseasca proprietatile adunarii fara sa cunoasca denumirea lor (asociativitatea, comutativitatea, element neutru).
(Exemplu: asociativitatea: 28 + 36 + 12 + 24 = 28 + 12 + 36 + 24 = 40 + 60 = 100, comutativitatea: 45 + 36 = 36 + 45 = 81, element neutru: 23 + 0 = 23) - Sa foloseasca limbajul specific adunarii si scaderii.
(Exemplu: termeni, suma, total, diferenta, cu atat mai mare, cu atat mai putin, numere identice, numere distincte, penultimul, antepenultimul) - Sa compuna probleme ce se rezolvă printr-o operatie sau prin doua operatii dupa exercitii date.
(Exemplu: 68 – 35 =? David are o colectie formata din 68 de masini, iar Cosmin are cu 35 mai putine. Cate masini are Cosmin?) - Sa efectueze proba adunarii si proba scaderii pentru verificarea calculelor. (Exemplu:a) proba adunarii: 28 + 37 = 65 se efectueaza prin scadere astfel: 65 – 37 = 28 sau 65 – 28 = 37; b)proba scaderii: 72 – 46 = 26 se efectueaza astfel: 26 + 46 = 72 sau 72 – 26 = 46.)
Dictionar de termeni:
asociativitate = gruparea termenilor, fara sa se schimbe rezultatul
comutativitate = schimbarea locului termenilor
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa compuna probleme cu doua operatii, cu numere de la 0 la 100 dupa un desen, un grafic sau o schema data. Exemplu:
Rezolvare:
Maria are 27 de timbre. Cristina are cu 18 mai putine decat Maria, iar Sofia 33 de timbre . Cate timbre au in total cele trei fete? Cristina: 27 - 18 = 9 (timbre) Total: 27 + 9 + 33 = 69 (timbre);
- Sa rezolve exercitii cu mai multe operatii .
(Exemplu: 25 + 36 – 29 = )
Adauga tu primul comentariu: