Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa efectueze, mental si in scris, adunari si scaderi cu numere de la 0 la 10, ale caror rezultate nu depasesc 10, cu si fara ajutorul obiectelor si desenelor.
(Exemplu: 5 + 3 = , 6 – 4 = ) - Sa rezolve probleme simple cu numere de la 0 la 10, aplicand operatiile aritmetice cunoscute.
(Exemplu: Intr-un autobuz au urcat 4 pasageri. Cati pasageri au fost in autobuz daca acum sunt 7?);
- Sa completeze tabele cu adunari si scaderi:
(Exemplu:
- Sa identifice termenul necunoscut la adunare si scadere, folosind modelul balantei. (Exemplu: „Cat mai adaugi la 3 pentru a obtine 5?” sau „Cat scad din 10 pentru a obtine 5?”)
- Sa foloseasca in exercitii proprietatile adunarii fara sa le denumesca.
(Exemplu: 2 + 3 = 3 + 2; 3 + 2 + 4 = (3 + 4) + 2; 5 + 0 = 5).
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa rezolve exercitii cu mai multe operatii in intervalul de numere naturale de la 0 la 10.
(Exemplu: 2 + 6 +1 – 5 – 3 + 4 = ) - Sa compuna oral probleme cu doua operatii, dupa imagini date.
(Exemplu:Pe un gard este o pasarica. Langa ea se mai asaza inca 2. Mai tarziu mai vin inca 3 pasarele. Cate pasarele sunt acum pe gard? 1 + 2 + 3 = 6 ).
Adauga tu primul comentariu: