1. Copilul greseste frecvent scaderea cu trecere peste ordin. (Exemplu: 1 602 ─ 984 =? Verificare prin rotunjirea termenilor. 1 600 ─1 000= 600 (rezultatul va fi un numar apropiat de 600).
Ce poti face ca parinte
- Cel mai usor este sa foloseasca calculul scris si sa spuna cu voce tare toti pasii, pana se automatizeaza tehnica de calcul.
Exemplu: 1602─
984
618 - Pasii de urmat, incepand de la ordinul unitatilor, sunt:
Pas 1: 2 minus 4 nu se poate.Pentru ca sunt 0 zeci, iei 1 suta din 6 sute. 1 suta o transformi in 10 zeci. Dintr-o zece scazi 4 unitati si aduni 2. (10-4+2=8)Scrii punct deasupra lui 0 si deasupra lui 6 ca sa stii ca ai luat o suta si o zece.
Pas 2: Din 9 zeci ramase scazi 8 zeci.(9-8=1)
Pas 3: Din 5 sute ramase nu poti scadea 9 sute.O mie o transformi in 10 sute din care scazi 9 sute, apoi aduni 5 sute.(10-9+5=6)
2. Greseste operatiile intr-un exercitiu de tipul: La diferenta numerelor 4 305 si 2 467 adauga produsul numerelor 48 si 5.
Ce poti face ca parinte
- Explica cuvintele folosind exemple din realitate:
- Mai intai intreaba-l care e diferenta dintre numarul caietelor si al cartilor?, care e diferenta dintre varsta lui si varsta ta? Dar dintre varstele parintilor?” Puncteaza: “Calculul diferentei inseamna operatia de scadere.”
- Faci o prajitura si-i spui ca trebuie sa pui 200 grame de zahar, apoi sa adaugi 400 grame de nuci, apoi adaugi 100 grame de faina. Cuvantul adauga implica totdeauna efectuarea unei adunari.
- Sunteti trei in familie. Fiecare are la masa trei tacamuri. Intreaba-l cate tacamuri sunt: 3 + 3 + 3 = 3 x 3, adica produsul numerelor 3 si 3. Produs inseamna inmultire.
- Indeamna-l sa puna pe trei farfurii, in mod egal, 9 felii de pizza (prajituri, fructe). Fiecare a primit cate 3 bucati. Asadar, daca imparte pe 9 la 3 obtine catul 3. Aflarea catului implica operatia de impartire.
Adauga tu primul comentariu: