Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul :
- Sa denumeasca unitati standard.
(Exemplu: de masurat lungimea: metrul cu multiplii si submultiplii;de masurat masa: kg cu multiplii si submultiplii; de masurat capacitatea: litrul cu multiplii si submultiplii;de masurat timpul: ora, minutul, ziua, saptamana, luna, anul;monede si bancnote romanesti si europene); - Sa foloseasca unitatile de masura standard si instrumente de masura potrivite (metrul, rigla, balanta, ceasul) pentru efectuarea unor masuratori uzuale.
(Exemplu: foloseste rigla sa masoare cartea si spune cati centrimeti are); - Sa compare si sa ordoneze obiecte dupa: lungime, latime, inaltime, capacitate, masa. (Exemplu: Pornind de la imagine cu şase obiecte (un mar, un pepene, o vacă, o nucă, un ac, un elefant) compară şi spune ordinea corecta a obiectele după masa lor);
- Sa plaseze in timp evenimente si sa le ordoneze dupa durata lor.
(Exemplu: ordoneaza activitatile dintr-o zi in ordine cronologica→ masa de dimineata, ore de curs, pranzul, odihna de dupa amiaza, scrierea temelor etc); - Sa citeasca si sa fixeze pe un ceas confectionat din carton orele indicate.
(Exemplu: fixeaza: ora 9 si 40 de minute, ora 18 si 35 de minute, ora 23 si 55 de minute etc); - Sa spuna valoarea monedelor si bancnotelor si sa faca schimburi echivalente.
(Exemplu: o bancnota de 1 leu il schimb cu 1 moneda de 50 de bani si 5 monede de 10 bani; 10 lei ii schimb cu 5 bancnote de 1 leu si 1 bancnota de 5 lei).
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa rezolve probleme prin mai mult de doua operatii.
(Exemplu:Tudor cumpara o minge care costa 22 de lei, un atlas geografic, care este cu 12 lei mai scump si un clasor care este cu 8 lei mai ieftin decat atlasul. Ce rest primeste de la o bancnota de 100 lei? Mentionati trei modalitati in care vanzatorul ii poate da restul.)
Comentează: