characters characters

Psihologie pozitiva

Cum poate fi aplicata psihologia pozitiva in educatie

Propus de: SuntParinte.ro   |   18 noiembrie 2021    |   1957 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

psihologie pozitiva
Psihologia pozitiva este ramura psihologiei care se concentreaza asupra dezvoltarii punctelor forte ale persoanelor si mai putin asupra punctelor slabe sau asupra patologiei. In loc sa studieze problemele de sanatate mintala, psihologia pozitiva se orienteaza asupra felului in care experientele pozitive contribuie la formarea identitatii personale si la echilibrul emotional.

Citeste si:

Strategii de psihologie pozitiva


Sase idei din psihologia pozitiva care va pot ajuta sa fiti o familie fericita


Psihologie pozitiva si educatie


Psihologia pozitiva poate aduce contributii importante cand vine vorba de educatia si cresterea copiilor, putand fi aplicata in scoala, dar si in familie.

O viata implinita, din punctul de vedere al psihologiei pozitive, inseamna o viata in care sunt prezente:

  • emotii pozitive - despre trecut, prezent si viitor
  • implicare - existenta pasiunilor ce aduc satisfactie personala
  • relatii - conexiuni cu persoane care pot oferi sprijin emotional la nevoie
  • semnificatie (necesara pentru a persevera)
  • sentimentul de implinire - abilitatea de a atinge un obiectiv si de a simti mandrie pentru efortul depus si rezultatul obtinut

Educatia pozitiva pune accentul pe starea de bine a elevilor, creand mediul in care acestia sa poata trai emotii pozitive in procesul de invatare si in relatiile cu cei din jur, in care sa se implice in activitati care ii motiveaza si entuziasmeaza. Educatia pozitiva ii ajuta pe copii sa fie consecventi in efortul depus pentru un scop, astfel incat sa simta sentimentul de implinire atunci cand l-au atins.

Exemple de strategii de psihologie pozitiva aplicate in educatie

Descoperirea trasaturilor pozitive de caracter si dezvoltarea acestora in scoala si in afara ei. Cadrele didactice ii pot ajuta pe copii sa identifice principalele lor trasaturi de caracter pozitive si sa gaseasca modalitati noi in care le pot pune in valoare. Aceasta abordare presupune ca profesorii sa se concentreze asupra punctelor forte ale copiilor, nu pe defecte, si sa ii ajute sa si le dezvolte si mai mult.

Incurajarea rezilientei. Cand cadrele didactice pun accentul pe dezvoltarea rezilientei elevilor, vor depune eforturi pentru a incuraja siguranta emotionala in clasa, pentru a avea relatii sociale autentice cu elevii si pentru a-i invata cum sa ia decizii, cum sa invete din greseli si cum sa isi planifice activitatile in mod eficient.

Incurajarea unei mentalitati flexibile. Convingerile copiilor despre propria inteligenta si aptitudini le pot influenta rezultatele scolare. Cu cat copiii sunt mai convinsi ca inteligenta lor este fixa, cu atat vor depune mai putin efort in invatare, pentru ca vor fi convinsi ca nu pot progresa mai mult decat au facut-o deja. Studiile arata insa ca efortul depus in activitatile de invatare si strategiile diverse de invatare contribuie la cresterea coeficientului de inteligenta. Asadar, cadrele didactice pot incuraja in clasa mentalitatea flexibila a elevilor.


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe