Psihologie pozitiva
Cum poate fi aplicata psihologia pozitiva in educatie
Psihologia pozitiva este ramura psihologiei care se concentreaza asupra dezvoltarii punctelor forte ale persoanelor si mai putin asupra punctelor slabe sau asupra patologiei. In loc sa studieze problemele de sanatate mintala, psihologia pozitiva se orienteaza asupra felului in care experientele pozitive contribuie la formarea identitatii personale si la echilibrul emotional.
Citeste si:
Strategii de psihologie pozitiva
Sase idei din psihologia pozitiva care va pot ajuta sa fiti o familie fericita
Psihologie pozitiva si educatie
Psihologia pozitiva poate aduce contributii importante cand vine vorba de educatia si cresterea copiilor, putand fi aplicata in scoala, dar si in familie.
O viata implinita, din punctul de vedere al psihologiei pozitive, inseamna o viata in care sunt prezente:
- emotii pozitive - despre trecut, prezent si viitor
- implicare - existenta pasiunilor ce aduc satisfactie personala
- relatii - conexiuni cu persoane care pot oferi sprijin emotional la nevoie
- semnificatie (necesara pentru a persevera)
- sentimentul de implinire - abilitatea de a atinge un obiectiv si de a simti mandrie pentru efortul depus si rezultatul obtinut
Educatia pozitiva pune accentul pe starea de bine a elevilor, creand mediul in care acestia sa poata trai emotii pozitive in procesul de invatare si in relatiile cu cei din jur, in care sa se implice in activitati care ii motiveaza si entuziasmeaza. Educatia pozitiva ii ajuta pe copii sa fie consecventi in efortul depus pentru un scop, astfel incat sa simta sentimentul de implinire atunci cand l-au atins.
Exemple de strategii de psihologie pozitiva aplicate in educatie
Descoperirea trasaturilor pozitive de caracter si dezvoltarea acestora in scoala si in afara ei. Cadrele didactice ii pot ajuta pe copii sa identifice principalele lor trasaturi de caracter pozitive si sa gaseasca modalitati noi in care le pot pune in valoare. Aceasta abordare presupune ca profesorii sa se concentreze asupra punctelor forte ale copiilor, nu pe defecte, si sa ii ajute sa si le dezvolte si mai mult.
Incurajarea rezilientei. Cand cadrele didactice pun accentul pe dezvoltarea rezilientei elevilor, vor depune eforturi pentru a incuraja siguranta emotionala in clasa, pentru a avea relatii sociale autentice cu elevii si pentru a-i invata cum sa ia decizii, cum sa invete din greseli si cum sa isi planifice activitatile in mod eficient.
Incurajarea unei mentalitati flexibile. Convingerile copiilor despre propria inteligenta si aptitudini le pot influenta rezultatele scolare. Cu cat copiii sunt mai convinsi ca inteligenta lor este fixa, cu atat vor depune mai putin efort in invatare, pentru ca vor fi convinsi ca nu pot progresa mai mult decat au facut-o deja. Studiile arata insa ca efortul depus in activitatile de invatare si strategiile diverse de invatare contribuie la cresterea coeficientului de inteligenta. Asadar, cadrele didactice pot incuraja in clasa mentalitatea flexibila a elevilor.
*Sursa foto: Freepik.com
Citeste si alte articole din aceasta tema
-
Ce este fotbalul?
Celor mai multi dintre noi le poate parea o intrebare banala, cu un raspuns foarte simplu. Este un joc intre doua echipe, la care castiga cea mai buna. Are multi suporteri, iar fiecare meci genereaza multa adrenalina.
-
Siguranta copiilor – cum gestionam libertatea de actiune si grija pentru prevenirea pericolelor?
Copiii invata cel mai bine prin experiente si joaca. De aceea, cu cat beneficiaza de mai multe experiente noi, cu atat devin mai pregatiti pentru viata.
-
Creativitate, educatie si incluziune: un interviu cu Andreea Stan despre magia Minimest
Minimest, sectiunea dedicata celor mai tineri dintre cinefilii din cadrul Festivalului International de Film de Animatie Animest, care se va desfasura anul acesta intre 4 - 13 octombrie, s-a transformat intr-un univers de explorare creativa si educationala pentru copii si familii.
Adauga tu primul comentariu: