characters characters

Cand este bine sa te intalnesti cu cadrul didactic

Propus de: SuntParinte.ro   |   27 aprilie 2012    |   4670 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

„Ceva se intampla cu copilul meu la scoala”, „Iar este sedinta cu parintii si nu pot sa fiu prezent”, „Trebuie sa vorbesc despre notele copilului meu cu invatatoarea”.Toate acestea sunt replici frecvent intalnite in cazul parintilor care au copii inscrisi la scoala. Ele exprima necesitatea de a construi o relatie de comunicare intre parinte si cadru didactic.

Care sunt situatiile in care este bine sa te intalnesti cu cadrul didactic?

Iata zece exemple de situatii in care este recomandabil sa te intalnesti cu cadrul didactic.
1. Cand cadrul didactic sugereaza acest lucru. Fiind implicat direct in activitatea scolara, cadrul didactic poate fi prima persoana care sa isi dea seama ca este necesar sa discutati. Asadar, incearca sa faci tot posibilul sa mergi la scoala atunci cand domna invatatoare a copilului iti propune sa discutati.

2. Cand copilul tau trece de la un ciclu de invatare la altul (de exemplu, trecerea dinspre primar spre gimnaziu) sau cand l-ai mutat la o noua scoala.

3. Daca observi ca cel mic se adapteaza cu dificultate la mediul scolar.

4. Cand copilul a fost implicat intr-un conflict cu cadrul didactic sau cu alti colegi.

5. Cand rezultatele scolare ale copilului au o evolutie ciudata: fie are momente in care are rezultate foarte bune, dupa care urmeaza un declin, iar ciclul se repeta sau daca rezultatele lasa de dorit in ciuda eforturilor pe care le depune.

6. Atunci cand observi ca cel mic a devenit victima a bullying-ului, cand alti copii il agreseaza, ameninta sau hartuiesc

7. Daca copilul tau refuza sa mai mearga la scoala sau cauta scuze pentru a ramane acasa.

8. Cand exista activitati si proiecte scolare in care se pot implica si parintii sau ai o idee sau o propunere de activitate care consideri ca ar putea fi utila pentru toti copiii din clasa copilului tau.

9.Daca in familie au loc evenimente sau schimbari care pot afecta performanta copilului la scoala (divort, decesul unei persoane apropiate), este bine sa comunici si cadrului didactic aceste lucruri, pentru a-si adapta comportamentul fata de copil in perioada urmatoare.

10. Daca observi ca cel mic are aptitudini pentru anumite domenii si ai dori sa stii prin ce metode poti sa il ajuti sa si le dezvolte.


Ce este bine de stiut?
Indiferent de caracterul pozitiv sau negativ al situatiei care te determina sa vorbesti cu cadrul didactic al copilului tau, fii concret, la subiect si foloseste un ton prin care sa ceri lamuriri si sfaturi, prin care sa arati ca esti ingrijorat, insa dispus sa cauti o solutie.

Formuleaza situatia in termeni pozitivi. In loc de a prezenta probleme, vorbeste-i cadrului didactic despre necesitatea unor solutii. Iata un exemplu: in loc sa ii spui „Copilul meu nu a inteles deloc ultimele 3 lectii la matematica.”, poti spune „Copilul meu are nevoie de putin ajutor pentru a intelege complet ultimele trei lectii la matematica. Ce credeti ca putem face?”

Evita sa aduci in discutie problemele sau nemultumirile altor parinti, mai ales daca ei nu sunt de fata. Este bine sa prezinti problema copilului tau, sa discuti lucrurile din perspectiva ta. Daca stii ca mai multi parinti se confrunta cu aceeasi problema ca si tine, propune-le sa vorbiti impreuna cu cadrul didactice despre respectivul subiect.

Tu in ce alte situatii consideri ca este necesar sa vorbesti cu cadrul didactic al copilului tau?

Comentează:
5 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Utilizator Anonim
    Mircea PELEA    16.11.2012 - 13:25
    Acolo unde lipseste comunicarea permanenta intre profesor si parinti, rezultatele intotdeauna vor fi cele nedorite. Deci, liantul care va lega parintii de profesor pentru multi ani este colaborartea permanenta si, astfel, succesul este asigurat.

    Tuturor, toate cele bune !

    Mircea PELEA
    profesor de Geografie si Cultura civica
    Licentiat in Drept
    redactor TV
  • Zaharia Mihaela
    Zaharia Mihaela    07.05.2012 - 06:52
    In afara de a merge si a vorbi fata in fata cu cadrul didactic, comunicarea mai poate fi facuta si prin mail sau telefon. Cel putin noi asa mai facem cu invatatoarea fetitei mele din clasa I. Ii trimit pe mail informatii, gen ce carti am mai gasit sau link-uri cu locuri unde am putea sa mergem in Saptamana Altfel sau feedback despre cum se descurca fetita mea la teme, vorbim la telefon alte detalii si trimit chiar si sms-uri cand intarzie sau cand am nevoie sa o anunt ca in ziua respectiva va sta sa isi faca temele la scoala ca nu pot sa o iau la ora 12,00. Oricum, comunicarea e deschisa pe toate canalele, ceea ce e foarte bine, desi nu abuzam. Pentru unele detalii legatura se tine cu mama care e presedinta comitetului de parinti.
  • Dana Gheorghe
    Dana Gheorghe    02.05.2012 - 08:09
    In majoritatea tarilor exista un psiholog in fiecarea unitate scolara, iar copiii sunt urmariti permanent, si consiliati daca este necesar...parintilor nu li se pare ceva iesit din comun acest lucru. La noi in tara exista un singur psiholog care cuprinde mai multe unitati scolare si nu prea face fata problemelor care apar.Nu trebuie sa fim speriati cand se recomanda un psiholog, cadrul didactic care recomanda acest lucru a observat un anumit comportament si este foarte bine ca nu este indiferent la astfel de probleme care pot fi grave sau mai putin grave, sa lasam psihologul sa decida acest lucru.
  • Utilizator Anonim
    raluca vasiliu    01.05.2012 - 18:46
    De multe ori am observat urmatoarea problema: desi o fac cu buna intentie, multe cadre didactice au tendinta de a exagera in mod negativ lucrurile si de a pune fel de fel de diagnostice copilului (desi evident nu sunt calificate pentru acest lucru). De nenumarate ori parintii vin la psiholog cu copilul trimisi de invatatoare sau educatoare care spun despre copil ca este hiperactiv, are o problema de personalitate sau am auzit chiar de eticheta "cu tendinte autiste". Parintii au incredere in autoritatea educatoarei sau invatatoarei si sunt foarte speriati, cand de fapt situatia nu este nici pe departe atat de grava.
  • COTIRLAN LUMINITA
    COTIRLAN LUMINITA    01.05.2012 - 03:53
    Cred ca este necesara o legatura permanenta cu cadrul didactic, pentru a preantampina situatiile neplacute ce ar putea aparea. De asemeni, este foarte importanta comunicarea cu copilul. Astfel, voi sti cu ce probleme se confrunta si le putem rezolva impreuna.

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe