Intalnirea de dimineata – idei pentru clasele primare
Cum poate incepe ziua la scoala
Cum pot incepe mai frumos zilele de scoala? Exista o multime de idei pe care cadrele didactice le pot pune in practica in clasele primare pentru intalnirea de dimineata – acel moment care dicteaza felul in care va decurge ziua pentru cei mici.
Activitatea „Cum te simti astazi?”
Copiii lipesc cate un post-it in dreptul imaginii care exprima cel mai bine felul in care se simt: veseli, tristi sau „asa-si-asa” (neutru). Cadrul didactic poate participa la aceasta activitate, oferind astfel un model de comunicare autentica (si adultii pot avea zile mai bune si mai putin bune). La sfarsitul zilei, copiii pot muta biletelul in dreptul unei alte emotii, daca starea lor de spirit s-a schimbat intre timp.
Activitatea este un bun prilej de a vorbi cu cei mici despre emotii si despre gestionarea lor, dar si despre cum putem sa ajutam cand un coleg este trist. Cadrul didactic poate intreba copiii daca vor sa povesteasca de ce sunt tristi si cum pot fi ajutati.
De asemenea, activitatea poate fi utila pentru ca ofera o imagine de ansamblu asupra atmosferei emotionale din clasa.
Poti descarca afisul in format pdf pentru aceasta activitate de aici.
Activitatea „Cum vrei sa fii astazi?”
Acelasi principiu sta la baza activitatii: cadrul didactic scrie pe o coala intrebarea, iar copiii scriu pe un bilet o calitate pe care vor sa si-o puna in evidenta in ziua respectiva si il lipesc pe poster. Pentru a-i ajuta, cadrul didactic poate sa le ofere un exemplu: „Azi vreau sa fiu vesela/ energica etc.!” sau le poate oferi o lista de calitati pozitive sau trasaturi pozitive de caracter din care cei mici sa aleaga.
Activitatea „Ce vei face diferit in aceasta saptamana?”
Fiecare luni e un nou inceput, asadar un bun moment pentru a reflecta impreuna la ce putem face diferit pentru a avea rezultate mai bune. Poate unii copii au nevoie sa fie putin mai organizati (si sa incerce sa nu isi piarda creioanele sau caietele), altii vor putea incerca sa raspunda mai des la lectie sau sa adreseze intrebari daca n-au inteles etc. Cadrul didactic le poate oferi indrumare in aceasta activitate, ajutandu-i pe copii sa isi autoevalueze comportamentul si sa gaseasca solutii mai bune pentru viitor, abilitati care sunt utile pe termen lung.
Activitatea „Cum poti fi un coleg mai bun azi?”
Este o activitate utila pentru a incuraja cooperarea si a descuraja violenta sau bullying-ul. Principiul este acelasi: cadrul didactic realizeaza un poster cu aceasta intrebeare, iar copiii completeaza pe un post-it raspunsul.
Alte intrebari care pot fi folosite la intalnirea de dimineata:
- Care sunt lucrurile la care nu vei renunta niciodata? (raspunsurile pot fi concrete sau abstracte, in functie de ce vor cei mici: prieteni, hobby-uri, valori morale etc.)
- Ce lucru frumos vei face astazi? (idei de la care pot porni raspunsurile: voi citi o carte, voi picta ceva, voi oferi ajutor etc.)
- De ce ai nevoie azi? (de o imbratisare, de o incurajare, de o provocare, de o gluma etc.)
Intalnirea de dimineata poate avea efecte pozitive asupra relatiilor sociale din clasa, dar si asupra echilibrului emotional al copiilor. Cateva minute in care cei mici se pot gandi la propriile emotii, dorinte, temeri sau scopuri ii invata sa constientize mai bine emotiile si gandurile si, indirect, sa isi gestioneze mai bine comportamentul. In plus, se stie, ziua buna se cunoaste de dimineata, nu? :)
Adauga tu primul comentariu: