characters characters

Studiu. Relatia dintre educatia muzicala si rezultatele scolare pozitive

Copiii care invata muzica au rezultate scolare mai bune la matematica si citire

02 decembrie 2020    |   873 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 11 - 15 ani.

relatia dintre muzica si rezultatele scolare
De-a lungul timpului, au existat studii numeroase care au scos in evidenta relatia dintre muzica si performantele scolare ale copiilor: cu cat copiii isi dezvolta abilitatile muzicale, cu atat rezultatele lor scolare sunt mai crescute. Un profesor american de muzica a vrut sa clarifice daca aceasta relatie este explicata de fapt de alti factori, precum nivelul socioeconomic al familiei copiilor, nivelul de educatie al parintilor, rasa etc.

Citeste si:

Cursurile de muzica influenteaza pozitiv rezultatele scolare ale copiilor


Muzica ajuta la dezvoltarea creierului bebelusilor prematuri


Studiul este important pentru autoritatile care decid curriculum-ul scolar si bugetul acordat pentru educatia muzicala in scoli. Autorul studiului arata ca: „A existat aceasta idee de mult timp, anume ca nu numai ca sunt asociate, dar exista o relatie de cauzalitate – cu cat inveti mai mult muzica, cu atat mai bun devii la matematica si citire. Aceasta idee mi s-a parut mereu suspecta. Am crezut mereu ca relatia dintre matematica si rezultatele scolare este una de corelatie, nu de cauzalitate. Am vrut sa demonstrez ca exista probabil alti factori care influenteaza performantele scolare, in special nivelul de educatie al familiei, locul unde locuieste copilul sau rasa lui. Intentia mea a fost sa demonstrez ca relatia dintre muzica si rezultatele scolare este de fapt slaba si ca odata ce controlam ceilalti factori (demografici, socioeconomici etc), aceasta relatie va disparea. Dar, spre marea mea surpriza, nu numai ca nu a disparut, ci s-a dovedit a fi o relatie foarte puternica.”

O posibila explicatie pentru relatia dintre muzica si rezultatele scolare este oferita de autori: „Este posibil ca inteligenta muzicala la nivel micro – capacitatea de a diferentia inaltimea sunetelor, intervalele, intensitatea acustica – utilizeaza aceeasi baza cognitiva ca abilitatea de a diferentia tiparele implicate in vorbire. De asemenea, poate ca abilitatile macro muzicale utilizeaza aceleasi arii neurologice ca inteligenta matematica.”

Studiul indica faptul ca probabil exista procese generale de invatare care stau la baza tuturor performantelor scolare, indiferent de materie. Autorul adauga ca „Daca vrem sa dezvoltam mintea unui copil, este nevoie sa o dezvoltam in toate directiile in care se poate dezvolta. Nu putem sacrifica unele zone de invatare in favoarea altora, oricare ar fi motivul pentru care decidem sa facem asta, financiar sau social.”

Cum altfel poti ajuta copilul sa obtina rezultate scolare bune?

Ajuta-l sa exerseze notiunile invatate sau sa le inteleaga mai bine. Caietele auxiliare pentru clasele primare create de Intuitext ofera sprijinul de care ai nevoie in perioada scolii online. Notiunile sunt prezentate de la simplu la complex, exercitiile stimuleaza creativitatea si gandirea critica a copiilor, iar informatiile sunt oferite intr-o maniera integrata. Afla mai multe aici.
auxiliare clasele primare


Sursa: ScienceDaily.com


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu