characters characters

Eveniment online marca „Proiectul CRED” - „Curriculum relevant, educatie deschisa: un an de invatare online”

10 martie 2021    |   441 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

CRED eveniment online pentru cadre didactice
O noua serie de evenimente online, marca „Proiectul CRED” (Curriculum Relevant, Educatie Deschisa pentru toti), debuteaza miercuri, 10 martie, la ora 18:30.

La discutiile din cadrul evenimentului participa experti in educatie, cadre didactice din mediul universitar, iar transmisiunea live, pe pagina Facebook „Proiectul CRED”, permite și interactiunea cu publicul.

Contextul epidemiologic din ultimul an a impus o serie de schimbari majore și, implicit, a presupus numeroase adaptari la situatia intampinata.

Astfel, in cazul sistemului educational, resursele online de predare-invatare-evaluare au devenit cele mai accesibile solutii, in majoritatea cazurilor.

Un mod de lucru nou, implementat atat de rapid, necesita insa, ulterior, studii și analize amanuntite.

De aceea, un colectiv* - format din cadre didactice universitare și cercetatori cu preocupari constante pentru inovare in educatie prin utilizarea resurselor și instrumentelor digitale - a initiat o ampla cercetare evaluativa privind desfașurarea activitatilor cu elevii in perioada de suspendare a activitatii fata-in-fata, in perioada martie 2020 - februarie 2021.

La cercetare au participat peste 10.000 de profesori din invatamantul preuniversitar, rezultatele acesteia indicand avantajele implementarii unui invatamant exclusiv online, dar și problemele intampinate, scopul studiului urmarind totodata identificarea și implementarea solutiilor de optimizare. Investigatia releva masurile de sprijin necesare și poate constitui baza pentru decizii la nivel local și central.

Seria evenimentelor online „Curriculum relevant, educatie deschisa: un an de invatare online” urmarește analizarea publica a datelor colectate și interpretate și, totodata, transmiterea unor recomandari relevante și utile, emise de profesioniști din domeniu, plecand de la rezultatele obtinute.

„Un segment important al cadrelor didactice devine mai eficient. E un proces de durata, abia inceput, accelerat de pandemie, și este evidenta contributia unor proiecte mari cum este proiectul CRED, precum și aportul «extern» din acest ultim an - companii, ONG-uri, parinti. Începem sa intelegem mai bine ce se intampla și ce nu se intampla in educatie, intelegem ca ne putem implica și incepem sa avem cu totii așteptari mai mari și mai adecvate educatiei secolului nostru”, declara conf.univ.dr. Merima Carmen Petrovici, manager al proiectului „Curriculum Relevant, Educatie Deschisa pentru toti” - CRED.

Ciprian Fartușnic - cercetator știintific principal gr. I, Unitatea de Cercetare in Educatie (CNPEE) și coordonator partener CNPEE in cadrul proiectului CRED - constata, la randul sau, ca „rezultatele de cercetare ale acestui studiu amplu ne ofera date de cercetare foarte utile pentru a intelege mai bine implicatiile pandemiei COVID 19 asupra sistemului nostru de educatie. Am obtinut date privind desfașurarea activitatilor didactice la distanta sau online care confirma așteptarile echipei de cercetare, dar și rezultate surprinzatoare, care invita la reflectie și la o analiza sistematica. De exemplu, exista rezultate care ne indica faptul ca pentru o parte dintre profesorii participanti la cercetare, intreruperea cursurilor fata in fata a fost un moment de repozitionare in raport cu propria disciplina. Cu alte cuvinte, aceasta perioada a reprezentat (și) un context de chestionare a unor convingeri, de parasire a unor rutine și de redefinire a așteptarilor de la elevi, atat in ceea ce privește rezultatele invatarii, cat și alte aspecte din perspectiva socio-emotionala, precum autonomia in invatare. De asemenea, observam un numar semnificativ de profesori care declara ca și-au dezvoltat diferite competente digitale, de la cele de utilizare a unor platforme sau aplicatii, la folosirea și chiar crearea unor resurse educationale. Astfel, studiul este un instrument util pentru a explora și valorifica oportunitatile pe care aceste timpuri fara precedent le-au oferit sistemului de educatie, dincolo de toate provocarile pe care le-au adus”.

Așadar, va invitam miercuri, 10 martie, ora 18:30, sa participati la dezbaterile online, transmise in direct pe pagina de facebook a „Proiectului CRED” (click pentru acces).

* Colectivul de cercetare este format din cadre didactice universitare si cercetatori de la Universitatea din Bucuresti, Universitatea Alexandru Ioan Cuza, Universitatea de Vest, Universitatea Babes-Bolyai, Proiectul „Curriculum Relevant, Educatie Deschisa pentru toti” - CRED, Proiectul privind Invatamantul Secundar (Romania Secondary Education Project – ROSE), Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie - CNPEE.

Sursa: Edu.ro


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu