Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa spuna in ce ordine s-au petrecut faptele ilustrate in imagini, raportandu-se la ordinea cronologica a momentelor dintr-o zi si la timpurile verbale folosite: trecut, prezent, viitor.
(Exemplu: pe baza unor imagini si a propozitiilor, spune care este ordinea in care se petrec actiunile: Mihai a baut un suc de fructe, dimineata.; Mihai se joaca in curtea gradinitei.; Mihai va asculta o poveste sera, inainte de culcare.,); - Sa recunoasca forma corecta/incorecta de folosire a timpurilor verbale: prezent, trecut, viitor, modul indicativ, in cadrul unor propozitii date.
(Exemplu: alege propozitia corecta dintre: Copiii mananca mere. si Copiii mananc mere.; Eu am dormit mult. si Eu a dormit mult.; Mama va cumpara fructe. si Mama vei cumpara fructe.); - Sa formuleze propozitii in care sa foloseasca in mod corect verbe la modul imperativ.
(ex: da comenzi – Deschide usa!; ofera sfaturi – Ai grija, sa nu strici constructia!; exprima indemnuri – Fii bun cu catelusul!); - Sa foloseasca, in viata cotidiana, verbe pentru a exprima actiuni si activitati pe care le vede sau le face, stari pe care le observa sau le traieste, realizand corect acordul gramatical la nivelul propozitiei.
(Exemplu: Eu ma joc in camera mea.; Eu am fost plecat la bunici.; Eu sunt fericit.).
Adauga tu primul comentariu: