Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa recunoasca existenta scrisului oriunde il gaseste.
(Exemplu: sa faca diferenta dintre scris si desen, sa arate unde este scrisul in diverse texte literare si non-literare: carti, reviste, ziare); - Sa inteleaga ca tiparitura (scrisul) este purtatoare de inteles, adica de sens si semnificatie.
(Exemplu: sa stie si sa spuna ca scrisul, cuvintele scrise intr-o carte ne spun o poveste, cele din ziare ne povestesc despre lucruri care se petrec in lume); - Sa gaseasca ideea unui text, urmarind indiciile oferite de imagini.
(Exemplu: leaga cuvantul oral de imagine si de cuvantul scris alaturat, sa asculte materialele citite simultan cu urmarirea imaginilor, pentru a gasi raspunsurile cerute); - Sa utilizeze materiale scrise in vederea executarii unei sarcini.
(Exemplu: cauta in carti sau reviste informatii despre o tema data, sa decupeze din reviste, ziare vechi si sa puna la un loc informatia necesara); - Sa inteleaga ca scrierea indeplineste anunmite scopuri comunicative si sa o utilizeze ca atare.
(Exemplu: utilizeaza desene, simboluri pentru a transmite sensuri, semnificatii, utilizeaza in cadrul jocurilor carti, liste, calendare, plicuri, carti postale, chiar daca scrierea lui se reduce la o simpla mazgaleala).
Adauga tu primul comentariu: