characters characters

11/14 - Textul: clasificare, decodare, receptare
Clasa I    Romana

18 decembrie 2013   
Este absolut necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa formuleze intrebari si raspunsuri pe marginea unui text si a imaginilor ce-l insotesc.
    (Exemplu: dupa ce se uita pe imagini, formuleaza intrebari si raspunsuri ce au legatura cu textul);
  • Sa poarte discutii despre familie;
  • Sa puna in corespondenta cuvintele cu imaginile corespunzatoare.
    (Exemplu: traseaza corespondenta intre cuvantul imparat si imaginea care reprezinta un imparat);
  • Sa copieze si sa transcrie propozitii;
  • Sa delimiteze cuvintele in propozitii si sa desparta cuvintele in silabe.
    (Exemplu: stie cate cuvinte are o propozitie data si desparte corect toate cuvintele in silabe);
  • Sa citeasca silabele si cuvintele formate cu literele invatate;
  • Sa citeasca propozitii respectand intonatia.
    (Exemplu: Cerul este innorat vs.Cerul este innorat?);
  • Sa citeasca mici texte, cu intonatia corespunzatoare;
  • Sa asocieze sunetul nou invatat (h, g, ţ) cu litera corespunzatoare.
    (Exemplu: suntetul h este redat grafic de litera h);
  • Sa scrie literele, silabele, cuvintele si propozitiile respectand liniatura caietului si incadrarea corecta in pagina (titlu, data, alineate);
  • Sa scrie corect cuvinte ce contin grupurile ie, oa, ea, ua.
    (Exemplu: ploaie, iepure, ceai, luat);
  • Sa scrie corect cuvinte ce contin grupurile ge, gi.
    (Exemplu: geaca, girafa);
  • Sa compuna cuvinte, folosind silabe date.
    (Exemplu: compune cuvinte care sa contina silaba ci: cicoare, cinema, cireada);
  • Sa completeze cuvinte cu silaba lipsa.
    (Exemplu: completeaza corect cuvinte care au o silaba lipsa: masi__, __s, __sture, etc);
  • Sa ordoneze cuvinte pentru a formula o propozitie.
    (Exemplu: Stanciu, ii, lui, Mircea, poveste, spune: Stanciu ii spune o poveste lui Mircea.sau Mircea ii spune lui Stanciu o poveste.).

Pentru a obtine performanta se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa formuleze propozitii cu cuvinte care se scriu la fel, dar au inteles diferit:
    Exemplu:
    haina
    Ioana are o haina noua.
    Vrajitoarea este haina.
    liliac
    In gradina am liliac.
    Liliacul traieste in pesteri.

 

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu