1. Evita sa spuna cum se numeste un anumit obiect pe care il doreste, preferand sa-l arate cu degetul sau sa traga de el.
Prefera sa comunice prin gesturi, mimica deoarece cuvintele sunt greu de folosit, la aceasta varsta. Si daca pronunta neclar anumite cuvinte, iar cei din jur inteleg mai greu ce vrea sa spuna, atunci va prefera sa folosesca gesturile.
Ce poti face ca parinte
- Incurajeaza-l sa spuna cuvinte, indiferent cum o face. Spune tu denumirea clara a obiectului pe care il folosesti. Eventual, roaga-l sa repete dupa tine.
- Nu te amuza de modul in care pronunta sau „poceste” cuvintele. Lauda-l pentru fiecare incercare.
- Cand iti cere un anumit lucru, dar il arata cu degetul, cere-i sa spuna numele obiectului. Spune tu numele obiectului, folosind un ton intrebator si eventual pune-l sa repete cuvantul dupa tine.
1. Intampina dificultati in denumirea unor obiecte, actiuni pe care nu le cunoaste foarte bine. (Exemplu: pronunta gresit cuvinte sau face greseli cand spune pluralul sau cuvintele care arata actiuni)
La aceasta varsta, copilul tau descopera lumea. El invata din greseli. Important este sa-si doreasca sa foloseasca cuvintele pentru ca observa ca il ajuta sa se faca inteles, chiar daca la inceput o va face in mod gresit.
Ce poti face ca parinte
- Spune mereu cum se numesc obiectele pe care le folosesti si pentru ce le folosesti. Pentru a te asigura ca le cunoaste intreaba-l „Ce este acesta?”, iar cand intalneste obiecte/lucruri noi, incurajeaza-l pe copil sa-ti puna intrebari. Daca ii vei raspunde repede, clar si pe intelesul lui, te va intreba cu toata increderea, stiind ca de la tine va obtine raspunsuri.
- Cumpara carti, postere, jetoane, jocuri de tip domino, puzzle din 4-6 piese, cu imagini mari, cu personaje/obiecte putine, viu colorate. Imaginea are cel mai mare rol in invatare. Fie ca este o imagine reala (realitatea inconjuratoare), dinamica (emisiuni si filme Tv, jocuri pe calculator, etc) sau statica (ilustratii din carti), toate reprezinta un suport de invatare absolut necesar la aceasta varsta.
- Cand mergeti la plimbare numeste permanent obiectele pe care le intalniti (Exemplu: Uite o masina rosie!; Iata un politist.; Uite cum zboara un fluture!; Iata un copac inflorit! etc).
Adauga tu primul comentariu: