Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa utilizeze efectiv instrumentele de scris, stapanind deprinderile motrice elementare necesare folosirii acestora.
(Exemplu: apucarea creionului cu trei degete, pozitia mainii pe foaie, distanta capului fata de foaie, pozitia spatelui, tensiunea motrica cu care manevreaza creionul, adica strangerea creionului si apasarea acestuia pe foaie, orientarea in pagina); - Sa inteleaga ca scrierea indeplineste anumite scopuri, cerinte sociale si sa se foloseasca de aceasta descoperire.
(Exemplu: solicita sa fie ajutat sa scrie cuvinte care au legatura cu desenul sau produsul realizat, sa doreasca sa-si semneze lucrarile, caietele, cartile); - Sa stie sa-si scrie numele si sa si-l recunoasca atunci cand il vede scris;
- Sa scrie litere (A, I, C, O, U, T, L, N, M) si cuvinte scurte/simple (AC, OU, CAL, NUC, MAC, TATA, MAMA) prin trasarea peste modelul punctat al literei sau prin copierea literei dupa un model dat, alaturat, elaborandu-si singur etichete, liste.
Adauga tu primul comentariu: