Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa identifice(sa recunoasca) obiecte sau fiinte pe baza unor intrebari si raspunsuri (Exemplu:
─Ma gandesc la un obiect.
─ Din ce este facut?
─ Din plastic.
─ La ce foloseste?
─ La scris.
─ Te-ai gandit la stilou(sau pix, creion); - Sa recunoasca o persoana intr-un joc de mima.
(Exemplu: Isi imagineaza ca este medic, vanzator, mama, tata, invatatoarea, profesorul etc); - Să recunoasca obiecte, persoane dupa caracteristici adica insusiri specifice.
(Exemplu: Traieste in padure. Are corpul acoperit cu blanita. Se teme si de umbra lui: iepurele); - Sa ofere informatii despre propria persoana sau despre persoane cunoscute
(Exemplu: Numele meu este Gabi Petrescu. Am opt ani. Sunt elev in clasa a II-a. Imi place mult sa joc fotbal.); - Sa transmita si sa inteleaga mesaje orale(spuse): vesti, stiri, informatii.
(Exemplu: Am auzit la meteo ca urmeaza doua zile ploioase.); - Sa recunoasca, intr-o convorbire(discutie) cine vorbeste-vorbitorul- si cine asculta-ascultatorul.
- Sa inceapa si sa incheie un dialog cu formule potrivite.
(Exemplu: Bine ai venit! Bun sosit! Ce mai faci? Buna ziua! Sarut-mana! Multumesc! La revedere! Pe curand! Sa ramai sanatoasa!); - Sa interpreteze un rol intr-un joc de rol.
(Exemplu: La magazin; La biblioteca; De-a robotii etc.); - Sa povesteasca o fapta sau o intamplare din viata lui.
- Sa povesteasca dupa o imagine, benzi desenate.
Pentru performanta, copilul va fi capabil:
- Sa inceapa/continue un dialog.
(Exemplu: Realizeaza dialoguri interesante prin comunicarea multor informatii. Raspunsurile sunt logice, cu inteles. Completeaza cu aspecte din viata lui: ce a auzit, ce impresii are etc).
Adauga tu primul comentariu: