Intampina dificultati in recunoasterea, denumirea sau indicarea unor obiecte.
Varsta de 3-5 ani este varsta invatarii spontane. Nimic nu trebuie predat copilului, asa cum o face profesorul la scoala. Totul trebuie descoperit prin contact direct cu obiectele (pe cat posibil). Copilul tau are de descoperit o intreaga lume, iar tu trebuie doar sa ii fii alaturi cu informatii si sprijin.
Ce poti face ca parinte
- Asigura-i copilului un mediu sigur si bogat in obiecte sau jucarii si surse de stimulare a simturilor (vazul, auzul, gustul, pipaitul). Spune mereu numele obiectelor pe care le folosesti si pentru ce le folosesti.
- Cere copilului sa iti arate lucruri cu care intra in contact in fiecare zi. Asigura-te ca stie toate lucrurile din mediul sau apropiat, le deosebeste intre ele si numai dupa aceea introdu obiecte si fiinte noi, pe care copilul le poate observa in mediul inconjurator.
- Cand mergeti la plimbare descrie-i pe larg copilului tot ce vede: locuri, obiecte, persoane, actiuni noi.
(Exemplu: Uite o masina de pompieri!; Iata un politist!; Uite cate randunele se pregatesc de plecare!; Iata un castan inflorit! etc). - Pronunta cuvintele care denumesc obiecte, fiinte, fructe, plante etc. aratandu-le pe ele sau imaginea acestora, apoi indemna-l pe copil sa le studieze folosind simturile si, ulterior, sa actioneze cu ele.
- Incurajeaza-l pe copil sa puna intrebari, fiind model pentru acesta. In cazul obiectelor cunoscute, intreaba-l: „Ce este acesta?”. In cazul obiectelor necunoscute raspunde cu promptitudine, claritate si pe intelesul lui la intrebarile pe care ti le pune.
- Organizeaza jocuri de rol in care copilul sa poată folosi diverse obiecte.
(Exemplu: ” -Hai sa ne jucam de-a bucatarul!” (medicul, tamplarul, soferul etc) . De ce obiecte avem nevoie?). - Timpul petrecut la TV este, de asemenea, ocazia ideala de a-l invata pe copil sa recunoasca obiecte, fiinte, forme, culori. In timp ce va uitati la o emisiune preferata de copil, cere-i sa spuna obiecte, animale, plante etc. In cele din urma, el iti va arata anumite obiecte, chiar si atunci cand nu ii mai ceri acest lucru.
Adauga tu primul comentariu: