Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa identifice sunetul de la inceputul cuvintelor.
(Exemplu: sa spuna cu ce sunet incepe numele sau; elefant – incepe cu sunetul E; pat - incepe cu sunetul P; avion - incepe cu sunetul A); - Sa desparta corect cuvintele in silabe.
(Exemplu: car-te; pa-pu-sa; ve-ve-ri-ta); - Sa precizeze numarul de silabe dintr-un cuvant (Exemplu: copil – 2 silabe; ma-si-na – 3 silabe; gra-di-ni-ta – 4 silabe);
- Sa numeasca cuvinte care incep cu un sunet dat sau cu o silaba precizata.
(Exemplul 1: cuvinte care incep cu sunetul T: tata, tractor, tren, tunel; Exemplul 2: cuvinte care incep cu silaba MA: masa, macara, masina, macaroane); - Sa formuleze propozitii cu cuvinte date.
(Exemplul 1: propozitii cu cuvantul mingea: Mingea mea este rosie.; Copilul se joaca cu mingea; Exemplul 2: propozitii cu cuvantul harnica: Mama mea este harnica si buna.; Mosneagul avea o fata harnica.).
Comentează:
FOARTE IMPORTANT SA SCRIEM SI SA VORBIM ROMANESTE!