Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa recite poezii, expresii ritmate si rimate respectand intonatia, ritmul, pauza, in concordanta cu mesajul transmis.
(Exemplu: sa spuna versurile clar, schimband tonul vocii si ritmul de pronuntare a cuvintelor, facand pauze acolo unde se incheie propozitia); - Sa utilizeze calitatile expresive ale limbajului oral si ale celui corporal in comunicarea unor mesaje, idei si sentimente.
(Exemplu: sa redea mirarea prin gesturi ale bratelor, expresia fetei/ochilor; pentru a reda un personaj fioros sa-si miste amenintator bratele/corpul, privirea sa exprime incruntare, rautate; glasul sa fie ingrosat si puternic); - Sa dramatizeze fragmente din povesti sau poezii, utilizand vorbirea dialogata, nuantarea vocii, intonatia, repectand miscarea scenica ceruta de textul respectiv.
(Exemplu: cand joaca rolul Scufitei Rosii, intreaba „De ce ai gura asa de mare?”, intonand asa cum se face in cazul unei intrebari, nuantandu-si vocea ca si cum s-ar mira, facand miscari ale fetei/bratelor prin care sa transmita anumite stari pe care le simte personajul); - Sa inteleaga intuitiv caracteristicile expresive ale limbajului oral, realizand diferente intre adresarea enuntiativa/expozitiva, interogativa si exclamativa.
(Exemplu: sa intoneze propozitia adecvat, atunci cand adreseaza o intrebare sau cand exprima o exclamatie; sa foloseasca gesturi, miscari ale fetei atunci cand comunica).
Adauga tu primul comentariu: