Utilitatea jocului:
Folosirea pronumelui posesiv: al meu/a mea, ai mei/ale mele, al tau/a ta, ai tai/ale tale, al lui/a lui, ai lui/ale lui, al ei/a ai, ai ai/ale ei
Materiale folosite:
O papusa sau o jucarie de plus de gen feminin (o maimutica, o ratusca); un robot sau alta jucarie de gen masculin (un ursulet, un dinozaur); 8 obiecte diverse din casa sau din camera copilului: o carte, un fes, o pereche de ciorapi, o poseta, un pahar, un servetel, o pereche de manusi, ochelari, o pensula, un ceas, creioane, papuci, etc.
Desfasurarea jocului:
- Asaza cele 8 obiecte pe pat/masa sau chiar pe covor. Tu, copilul si cele doua jucarii (papusa si robotul sau maimutica si dinozaurul) vor fi participantii la impartirea „frateasca” a obiectelor colectate.
- Copilul imparte, in mod egal, cele 8 obiecte la cei 4 participanti, astfel fiecare va primi doua obiecte. Dupa ce obiectele au fost impartite frateste, intreaba-l: Al cui este fesul? Copilul raspunde, folosind in propozitie pronumele posesiv: Fesul este al lui si il arata pe robot. intreba-l, pe rand, despre obiectele pe care le-a primit fiecare. Exemplu: Ai cui sunt ochelarii? - Ochelarii sunt ai tai.; A cui este poseta? – Poseta este a ei.; Ale cui sunt manusile? – Manusile sunt ale mele.
- Cand copilul formuleaza incorect pronumele posesiv, il vei corecta, reformuland propozitia, fara a insista asupra faptului ca a gresit.
Acest joc se poate juca in orice camera din casa, chiar si in aer liber. Poate avea mai multi participanti, acestia putand adresa si raspunde pe rand la intrebari.
Adauga tu primul comentariu: