characters characters

2/19 - Planul initial al compunerii
Clasa a IV-a    Romana

20 decembrie 2013   
1. Intampina greutati la exprimarea acordului sau dezacordului in legatura cu diferite fapte si intamplari.


Ce poti face ca parinte

  • Intotdeauna cand iei o hotarare, la magazin sau in alta parte, incurajeaza-l pe copil sa-si exprime opinia.
  • Urmareste utilizarea formulele de solicitare, de permisiune si de exprimare a propriilor pareri (cred ca..., parerea mea este ca..., nu este bine sa..., nu sunt de acord ca... s.a.).
  • Solicitandu-i parerea, isi va da seama ca ideile lui sunt importante si apreciate. Ex. As dori sa cumpar mere. Tu ce crezi? Sunt bune? De ce?

2. Nu redacteaza toate partile componente ale unei compunerii in anumite situatii. Exemplu: uneori omite introducerea, incepand direct cu desfasurarea actiunii, alteori uita sa scrie incheierea.


Ce poti face ca parinte

  • Reaminteste-i ce trebuie sa contina fiecare parte a compunerii:
    Introducerea: prezinta personajele, locul, timpul.
    Cuprinsul: prezentarea faptelor in ordine cronologica.
    Incheierea: scurte aprecieri, concluzii si impresii personale, deznodamantul.
  • Insista ca, in timpul redactarii compunerii, sa marcheze pe marginea paginii initialele I (introducere), C (cuprins), I (incheiere), corespunzatoare partilor compunerii.

3. Compunerile realizate sunt sarace in expresii artistice.


Ce poti face ca parinte

  • Pentru a realiza compuneri frumoase si reusite, stimuleaza-i imaginatia prin lecturi interesante de la cele mai fragede varste.
  • Procurati un carnetel in care copilul sa-si consemneze cele mai interesante cuvinte si expresii artistice intalnite in textele din lectura suplimentara. Acest carnetel poate fi consultat in timpul redactarii compunerilor.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu