Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa realizeaze deductii simple logice, folosind „negatia”.
(Exemplu: „daca nu e mare, e mic”, „daca nu este patrat, nici cerc, nici triunghi, atunci este dreptunghi”) - Sa ordoneze sau clasifice piesele geometrice, dupa insusiri diferite.
(Exemplu: ordoneaza formele geometrice in multimea cercurilor/patratelor/triunghiurilor sau in multimea formelor rosii, multimea figurilor mari etc.) - Sa selecteze figuri geometrice care indeplinesc anumite criterii, dar care nu trebuie sa aiba o anumita caracteristica.
(Exemplu: alege formele geometrice mari si rosii, care nu sunt patrate) - Sa selecteze figuri geometrice care au o anumita caracteristica, dar care nu indeplinesc alte criterii.
(Exemplu: alege cercurile care nu sunt mici si nu sunt rosii) - Sa alcatuiasca grupe/multimi cu tot atatea elemente folosind piesele geometrice in jocuri logice.
(Exemplu: deseneaza o multime cu tot atatea cercuri cate patrate sunt) - Sa realizeze deductii logice, folosind negatia si in viata de zi cu zi.
(Exemplu: daca a plecat de acasa cu parintii si constata ca nici mama, nici tata nu au luat umbrela, deduce ca daca va ploua nu au umbrela pentru a se feri de ploaie).
Adauga tu primul comentariu: