Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa numere de la 1 pana la 3 obiecte, aratand obiectele unul cate unul.
(Exemplu: cand i se cere sa spuna cati iepurasi vede in carte, ii numara astfel: in timp ce rosteste 1, 2, 3, arata cate un iepuras) - Sa numeasca cifrele: 1, 2 si 3 atunci cand le vede scrise in imagini sau aratate ca jucarii: siluete de lemn, piese de puzzle, magneti.
(Exemplu: cand se joaca cu magnetii-cifre pe frigider sau cu un puzzle cu cifre si vede cifra 2, spune ca acesta e ”doi”) - Sa arate cifra corespunzatoare unui numar de 1, 2, 3 obiecte.
(Exemplu: numara cele trei baloane din imagine, apoi, dintre cifrele 1, 2, 3, arata cifra 3 ca fiind cifra care arata cate baloane a numarat) - Sa formeze grupe de 1, 2, 3 obiecte, numarand obiectele.
(Exemplu: cand i se cere sa formeze o grupa de 3 papusi, numara si asaza la un loc trei papusi astfel: cand spune 1 - arata o papusa, cand rosteste 2 – mai adauga o papusa, cand rosteste 3 – mai pune o papusa langa celelalte doua) - Sa foloseasca in viata cotidiana numerele si cifrele.
(Exemplul 1: sa numere membrii familiei pentru a aduce servetele la masa; Exemplul 2: sa numere cate masini sunt parcate in fata casei sale; Exemplul 3: sa recunoasca cifrele 1, 2, 3 atunci cand le vede la numarul de la poarta sau la cel de pe masina, in preturile afisate la piata sau pe tricourile fotbalistilor).
Adauga tu primul comentariu: