Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa identifice, sa citeasca si sa scrie numerele de la 0 la 10.
(Exemplu: Se da un sir de numere. Subliniaza cu o linie numarul 9.) - Sa deseneze sau sa formeze cu obiecte multimi cu 0 – 10 elemente.
(Exemplul 1: Deseneaza o multime cu 9 stelute.; Exemplul 2: Formeaza o multime cu 8 creioane, folosind creioanele colorate.) - Sa compuna si sa descompuna numerele de la 0 la 10, folosind obiecte (creioane, betisoare).
Exemplul 1: Ia 7 betisoare intr-o mana si 1 betisor in cealalta. Cate betisoare ai?
Exemplul 2: Descompune numarul 9, folosind creioanele colorate:
- Sa formeze multimi prin adaugarea sau eliminarea unor elemente.
(Exemplu: Completeaza multimea cu buline astfel incat sa fie tot atatea cat arata numarul din casuta:
- Sa numere crescator si descrescator din 1 in 1, 2 in 2, din 3 in 3 pornind de la 0 sau de la 1.
(Exemplu: 0, 2, 4, 6, __, ___, __) - Sa completeze siruri numerice.
(Exemplu: 2, 3, ___, ___;) - Sa spuna care sunt vecinii unui numar.
(Exemplu: vecinii lui 8 sunt 7 si 9) - Sa faca diferenta dintre cifra si numar.
(Exemplu: numarul 10 se scrie cu ajutorul a doua cifre 1 şi 0) - Sa compare numerele de la 0 la 10, folosind semnele de relatie < , > sau = (Exemplu: 4 > 3; 6 < 9; 10 = 10)
- Sa scrie numerele de la 0 la 10 pe reteaua caietului de matematica.
(Exemplu: scrie numerele cerute si fara sa depaseasca patratelul).
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul trebuie:
- Sa completeze siruri numerice folosind expresiile: „numere pare”, „numere impare”. (Exemplu: Completeaza numerele pare care lipsesc: _, 2, _, _, _, 10)
- Sa rezolve probleme cu doua operatii.
(Exemplu: Alin are 10 mere, iar Ioana are cu 2 mere mai putine. Cate mere au cei doi impreuna?)
Comentează:3 comentarii
cine nar putea efectua asa exercitii
egzista lucruri mai grele
macar si pisica mea le poate face
cine e prost sa nu poata face asta