Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul :
- Sa formeze numere naturale cuprinse in intervalul 0-1000.
(Exemplu: 235 = 2 sute, 3 zeci si 5 unitati); - Sa citeasca si sa scrie cu cifre si litere numerele naturale de la 0 la 1000.
(Exemplu: 386, 204, 750, 1000); - Sa numere crescator şi descrescator, in intervalul 0-1000, cu pas dat ( din 2 în 2, din 5 în 5, din 10 în 10 etc.).
(Exemplu: 5, 10, 15, 20,....); - Sa compare doua numere cuprinse in intervalul 0-1000.
(Exemplu: 87<129, 870>582, 103=103); - Sa ordoneze crescator sau descrescator un sir de 5 – 6 numere naturale date.
(Exemplu: compara numerele succesiv doua cate doua si stabileste de fiecare data care este numarul mai mare/mai mic); - Sa descompuna si sa compuna numerele naturale de la 0 la 1000.
(Exemplu: descompunere: 231=200+30+1; compunere: 800+40+5=845); - Sa rotunjeasca (aproximeze) numere naturale cuprinse în intervalul 0-1000 la ordinul zecilor sau al sutelor.
(Exemplu: 392 se rotunjeste la zeci 390 si la sute 400); - Sa utilizeze limbajul matematic specific acestui capitol.
(Exemplu: foloseste corect: ordinul unitatilor/zecilor/sutelor, numar par, numar impar, predecesor, succesor, numere consecutive, rasturnatul numarului, suma cifrelor numarului, sir numeric, cifre diferite, cifre identice); - Sa identifice numerele care îndeplinesc o anumita conditie.
( Exemplu: Identifica numerele de trei cifre scrise cu cifre identice: 111, 222, 333, ....999).
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa identifice numere care indeplinesc simultan mai multe conditii.
(Exemplu: Determina numerele pare de forma 2ab, unde a+b=7); - Sa compuna un sir in care foloseste alternativ adunarea si scaderea.
(Exemplu: 508(+11) 519 (─7) 512 .....); - Sa completeze siruri de numere dupa descoperirea regulii sirului.
(Exemplu: Descopera regula sirului si completeaza cu inca trei numere: 789, 678, 567, ...................... )
Comentează: