1. Confunda numeralul adverbial o data ( de doua ori) cu adverbul odata (candva).
Ce poti face ca parinte
- Joaca impreuna cu cel mic jocuri ce presupun numaratori. Foloseste mereu in exprimare: mergem o data, de doua ori, de trei ori la magazin.”
- Foloseste, de asemenea, si adverbul odata. „odata, cand eram eu mic, ….” sau „ era odata un mos si o baba...”
2. Intampina dificultati la identificarea numeralului in cazul urmator:
Un baiat vine la noi in clasa. (un – articol)
Am mancat un covrig, doua mere si trei felii de paine. (un – numeral)
Am zarit la geam o fata. (o - articol)
Vin la noi in clasa o fata si doi baieti. (o – numeral).
Ce poti face ca parinte
- Intotdeauna cand intalnesti numeralul un, o, accentueaza, continuand numaratoarea. „Azi am luat o paine … doua , trei”. Incet, incet va face diferenta. „Azi m-am intalnit cu o fata (oarecare).”
3. Pronunta si scrie gresit unele numerale. Exemplu: optispe sau optisprezece sau optusprezece in loc de optsprezece.
Ce poti face ca parinte
- Numarati impreuna obiecte casnice (tacamuri, pahare, cesti etc), insistand pe numeralele compuse de la unsprezece la nouasprezece si chiar pana la 100.
- Nu acceptati pronuntii ca: unspe, saispe sau patrujdoi!!!
- Fiti un exemplu in ceea ce priveste pronuntia numeralelor in fata copilului. Pronuntati corect numeralele, chiar si atunci cand sunteti la piata si va grabiti.
- Atrage-i atentia copilului asupra pronuntiei defectuoase a numeralelor cand cineva din anturaj greseste.
Adauga tu primul comentariu: