La inceputul clasei I, elevilor li se aplica diferite probe:
- de cunoastere a elevului;
- de evidentiere a achizitiilor dobandite la gradinita;
- de constatare a calitatii pronuntiei;
- pentru determinarea volumului vocabularului;
- pentru denumirea activitatilor specifice unor meserii;
- de completare a unor lacune din propozitie;
- de integrare a notiunilor;
- de citire a imaginilor;
- framantari de limba;
- memorizari.
Astfel, este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa initieze dialoguri despre festivitatea de deschidere a anului scolar, despre activitatea de scolar, despre activitatile de la gradinita, despre sine, despre activitatile specifice unor meserii etc.
(Exemplu: initiaza si mentine un dialog despre prima zi in clasa I ); - Sa identifice obiecte din sala de clasa si sa spuna la ce folosesc.
(Exemplu: stie care este tabla si ce se face cu ajutorul ei); - Sa completeze propozitii lacunare.
(Exemplu: Pompierul stinge _______.); - Sa formuleze raspunsuri la intrebari care vizeaza cunoasterea unor notiuni de timp, orientarea spatiala si cunoasterea propriei persoane.
(Exemplu: Cand ai mancat micul dejun? R: Am mancat micul dejun dimineata.); - Sa alcatuiasca enunturi pe baza intuirii unor imagini sau obiecte concrete.
(Exemplu: cu buretele stergem tabla); - Sa recite poezii din memorie;
- Sa utilizeze formulele de initiere si incheiere a unui dialog.
(Exemplu: Buna ziua! La revedere!).
Adauga tu primul comentariu: