characters characters

4/13 - Inmultirea numerelor naturale mai mici decat 100
Clasa a III-a    Matematica

21 noiembrie 2013   
Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa defineasca inmultirea ca o adunare repetata de termeni egali.
    (Exemplu: 3 x 8 = 8 + 8 + 8);
  • Sa verifice, cu ajutorul reprezentarilor prin desen, rezultatul unor inmultiri.
    (Exemplu: inmultirea 3 x 7 o reprezinta astfel:
  • Sa recunoasca, intr-o operatie de inmultire: factorii, produsul si semnul „x” (citit „ori” sau „inmultit cu”).
    (Exemplu: 7 x 8 = 56     7 si 8 sunt factorii, iar 56 este produsul);
  • Sa recunoasca expresii care cer operatia de inmultire.
    (Exemplu: de atatea ori mai mult; de n ori cate m obiecte, ( 3 randuri cu cate 5 elevi), dublu sau indoit (inmultit cu 2), triplu sau intreit (inmultit cu 3), incincit (inmultit cu 5), insesit, inzecit);
  • Sa reproduca tabla inmultirii.
    (Exemplu: spune tabla inmultirii la rand fara a gresi des);
  • Sa aplice, pentru rapiditate in calcul, proprietatile inmultirii, fara a le denumi.
    (Exemplu: comutativitate: 3 x 4 = 4 x 3; asociativitate: 2 x 3 x 4 se poate calcula in mai multe moduri: 2 x 3 x 4 = 6 x 4 sau 2 x 3 x 4 = 8 x 3 sau 2 x 3 x 4 = 2 x 12; element neutru: 1 x 4 = 4; orice numar inmultit cu 0 are ca produs 0: 8 x 0 = 0 );
  • Sa aplice ordinea efectuarii operatiilor si folosirea corecta a parantezelor.
    (Exemplul 1: 2 + 3 x 8 = 2 + 24 = 26; Exemplul 2: (2 + 3) x 8 = 5 x 8 = 40);
  • Sa rezolve probleme cu doua operatii.
    (Exemplu: In parc se joaca 17 copii. Au plecat acasa de 2 ori cate 4 copii. Cati copii au ramas in parc? Rezolvare: 2 x 4 = 8 (copii – au plecat din parc); 17 – 8 = 9 (copii – au ramas )

Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa rezolve probleme cu mai mult de doua operatii.
    (Exemplu: O cutie are 32 de bomboane. Ionela a mancat de 3 ori cate 2 bomboane, Raluca a mancat si ea de 2 ori cate 4 bomboane, iar Lucica de 4 ori cate 3 bomboane. Cate bomboane au ramas in cutie? Rezolvare:
    3 x 2 = 6 (numarul bomboanelor consumate de Ionela)
    2 x 4 = 8 ( numarul bomboanelor consumate de Raluca)
    4 x 3 = 12 (numarul bomboanelor consumate de Lucica)
    6 + 8 + 12 = 26 (numarul total al bomboanelor consumate de fete)
    32 – 28 = 4 ( numarul bomboanelor ramase in cutie)
  • Sa compuna probleme dupa exercitiu dat.
    (Exemplu: Compune o problema despre florile indragite de tine dupa urmatorul exercitiu: 5 x 7 – 5 x 3 = ).

Comentează:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Fără foto
    sorin    11.09.2015 - 15:53
    numeroteaza operatile in ordinea efectuarii apoi calculeaza