characters characters

3/13 - Inmultirea- notiuni pregatitoare si proprietati
Clasa a III-a    Matematica

21 noiembrie 2013   
1. Copilul nu stie cum se scrie o adunare repetata de termeni egali ca inmultire (nu stie care este termenul care se repeta). (Exemplu : Nu stie daca 4 + 4 + 4 se scrie sub forma de inmultire 4 x 3 sau 3 x 4 ? Corect este 4 + 4 + 4 = 3 x 4.


Ce poti face ca parinte

  • Faceti ordine pe raftul cu jucarii, de exemplu, 12 jucarii aranjati-le cate 4. Apoi, intreaba-l :
    Cate grupe de cate 4 am asezat? Cate jucarii avem aici?(4 + 4 + 4 = 12), deci am asezat de 3 ori cate 4 jucarii, adica de 3 ori 4, care se scrie astfel 3 x 4 . Cum e mai usor sa aflam cate jucarii sunt? Printr-o inmultire, adica 3x4 sau sa adunam de atatea ori?
    Pentru exersare, sugereaza-i sa faca si alte grupari de obiecte, sa adune si sa transforme adunarea repetata, care cere mult timp, in inmultiri. Ar fi bine sa-i spui ca primul factor arata de cate ori se repeta al doilea ( ex: 3 arata ca 4 se repeta de 3 ori). Dar daca zic 2 ori 6? Cum le grupezi? ( doua grupe de cate 6, adica 6+6) Cere-i sa grupeze obiectele cate 3, cate 2 si sa gaseasca singur operatii de inmultire, sa-ti spuna el inmultiri si tu sa grupezi si sa faci adunari.


2. Copilul intampina dificultati la aflarea numarului de obiecte dintr-un desen prin inmultiri.
Exemplu: ii este greu sa deduca operatia:   5 x 3 = 3 x 5 in desenul:


Ce poti face ca parinte

  • Ai facut o prajitura. Taie pe o latura 3 bucati, iar pe alta 5 bucati. Portioneaza apoi toata tava. Cate bucati are prajitura? Pune-l sa le numere prin adunare repetata: 3+3+3+3+3, care inseamna de 5 ori cate 3, adica 5x3. Intoarce tava. Acum cate bucati sunt? 5+5+5, care inseamna de 3 ori cate 5, adica pe scurt 3x5. Ii va fi mai usor sa vada cum se pot grupa obiectele dintr-un desen in ambele moduri si sa scrie inmultirile.
  • Puteti afla, de exemplu, cate globulete aveti intr-o cutie, cate carti pe rafturi, cd-uri etc.

Comentează:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Fără foto
    Adrian Mihai    16.06.2017 - 16:44
    1.
    Cum se citeste 3 x 4? Nu cumva 3 inmultit cu 4? Adica 3 luat de 4 ori, ceea ce se scrie: 3+3+3+3, si nu 4+4+4, asa cum sustineti!

    2.
    Este contraproductiv sa ii pui pe copii sa faca diferenta dintre 3x4 si 4x3 pentru ca apoi sa le spui ca rezultatul este acelasi.
    Ii bulversati in loc sa le creati o gandire structurata, logica.

    3.
    Incercati sa faceti matematica mai simpla, placuta, nu sa introduceti obstacole inutile in asimilarea informatiei!