Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa recunoasca formele plane.
(Exemplu: Incercuieste cu rosu triunghiurile, cu verde patratele, cu galben dreptunghiurile si cu albastru cercurile.) - Sa sorteze si sa clasifice obiecte forme plane sau forme spatiale, dupa criterii diverse. Exemplul 1: Incercuieste formele galbene care au patru laturi:
Exemplul 2: Ordoneaza crescator figurile geometrice, completand casetele cu cifre, in ordine crescatoare, de la cel mai mic la cel mai mare:
- Sa identifice pozitia pe care o ocupa diverse obiecte sau corpuri geometrice, folosind expresii de tipul: in, pe, deasupra, dedesubt, in fata, in spate, langa, stanga, dreapta, orizontal, vertical, oblic, interior exterior.
Exemplu: Coloreaza cu rosu interiorul dreptunghiului asezat in pozitie verticala si cu verde interiorul dreptunghiului asezat in pozitie oblica:
- Sa scrie liniute orizontale, verticale si oblice pe reteaua de patratele a caietului de matematica.
(Exemplu: scrie randuri cu liniute oblice cerute corect, fara sa depasesca patratelul) - Sa continue modele de forme geomtetrice.
Exemplu: Completeaza cu inca patru elemente: - Sa sorteze, pe baza a doua criterii, sa aseze datele in tabele, folosind cuvintele „rand” si „coloana”.
Exemplu: Numara si trece in tabel cate sunt din fiecare fel:
- Sa stabileasca pozitia unor forme plane fata de alte forme plane.
(Exemplu: Deseneaza la dreapta cercului un patrat.) - Sa recunoasca in mediul apropiat forme plane (patrat, dreptunghi, triunghi, cerc) si forme spatiale (cub, cuboid, cilindru, sfera).
(Exemplu: Da exemple de obiecte care au formele geometrice invatate: dreptunghi – fereastra, usa, carte; patrat – liniatura caietului de matematica, cub – zarul, cub de zahar; cuboid – cutie, dulap; sfera– minge, bila triunghi – felie de pizza).
Adauga tu primul comentariu: