characters characters

2/10 - Culorile
Clasa I    Engleza

Propus de: Shakespeare School   |   08 mai 2014    |   3274 vizualizări

*Sursa foto: https://www.flickr.com/photos/yannickgar/6282476027


Cei mici sunt extrem de receptivi la informatie noua, cu conditia, desigur, ca ei sa fie expusi la o cantitate adecvata de cuvinte si structuri noi. Al doilea factor extrem de semnificativ in facilitarea asimilarii unei limbi straine, precum engleza, este felul prietenos, jucaus, relaxant in care prezentam noul vocabular. Culorile sunt un subiect usor de abordat, datorita simplului fapt ca lumea ce ne inconjoara este plina de culoare – astfel, nu este nevoie sa transformam invatarea lor intr-un proces artificial.

Lista de cuvinte:

colours – culori  white – alb black – negru red – rosu blue – albastru yellow – galben green – verde brown – maro purple – mov orange – portocaliu pink – roz grey - gri  What colour is it? – Ce culoare este?

Activitatea 1: Invatati cantecele

Nu in ultimul rand, copiii sunt extrem de receptivi la melodii si chant-uri (versuri ritmate). Este foarte util sa ii invatam asemenea cantecele, atat pentru efectul lor distractiv, dar si pentru consolidarea informatiilor. Iata, mai jos, cateva exemple pe care le puteti asculta si canta impreuna!


The Paint is Pink:

The Rainbow Colours Song:

The Butterfly Colours Song:


Activitatea 2: The Rainbow behind the CD

Materiale necesare: un cd

Runda 1: Cum am putea introduce culorile in limba engleza, astfel incat sa captam atentia copilului? Secretul sta in mister, in descoperire, in cunoastere. Daca, de pilda, dupa ce urmarim un film sau ascultam o melodie, scoatem CD-ul si ii povestim copilului despre misterul din spatele obiectului, despre curcubeul care se ascunde in acea bucata de plastic, ne va fi foarte usor sa continuam prin a-l intreba cate culori poate vedea si care sunt acestea. Dupa ce procesul de descoperire a fost parcurs, suntem gata sa introducem cuvintele si in limba engleza, notiunile parandu-i copilului a fi scoase din aceeasi lume de poveste, a curcubeului ascuns.  Dupa ce rostim culorile in limba engleza, putem introduce si intrebarea: What colour is it?, mergand mai departe, catre obiectele care ne inconjoara. Incurajeaza-l, de asemenea, pe copil sa iti adreseze si el aceeasi intrebare, fii teatral, prefacandu-te ca te gandesti mult si apoi, intr-un final, da raspunsul. 


Runda 2: Correct my mistake
Dupa ce am introdus vocabularul nou si l-am exersat de suficiente ori, punandu-l in contextul real de viata al obiectelor inconjuratoare, putem sa punem chiar la incercare cunostintele acumulate. Putem, de exemplu, sa continuam intrebarea: What colour is it? cu Is it red?, cand de fapt obiectul este albastru. Copilul va sesiza eroarea si va reactiona. Acesta este momentul in care este bine sa ii incurajam sa foloseasca propozitii complete, nu doar cuvinte izolate. Ii putem incuraja sa ne raspunda: No, it isn’t. It’s blue. Astfel, notiunea lexicala este contextualizata, iar copilul invata si structura odata cu un cuvant. Tot ce ii invatam pe copiii nostri trebuie sa aiba finalitatea in comunicare, in exprimare.


Activitatea 3: Let’s colour!

Materiale necesare: foaie de hartie, desene reprezentative pentru fiecare culoare, creioane colorate

Runda 1: Pentru a le dezvolta capacitate de a intelege si de a reactiona la indemnuri in limba engleza, putem sa intram in jocul culorilor. Atat parintele, cat si copilul, au in fata o imagine ce trebuie colorata. Noi vom da exemplul: Colour the apple red! (Coloreaza marul rosu.) sau, doar aratand, Colour it red! (Coloreaza-l rosu!). Acum incepe intrecerea. Atat tu, cat si copilul, veti incerca sa colorati respectivul obiect. Incurajeaza copilul sa iti adreseze si el asemenea indemnuri. Va avea nevoie de ceva ajutor la inceput, dar efectul comunicativ merita tot efortul!

Runda 2: Let’s move!
Un joculet dinamic pe care il putem introduce este Run to… (Alearga spre…). Scopul este, precum in jocul anterior, intelegerea indemnului, dar si exprimarea lui. Run to something green! (Fugi catre ceva verde!). Odata ajuns la destinatie, este bine sa il ajutam pe copil sa se exprime verbal: This is green. (Acesta/ aceasta este verde). Astfel, extindem raza abilitatilor legate de exprimarea culorilor in limba engleza. Desigur, ideal este ca jocul sa fie pus in aplicare intr-un parc, intr-un loc deschis, viu colorat.


La Shakespeare School limba engleza se invata prin jocuri si mici competitii care ii fac pe copii sa asimileze rapid si cu placere.

Personajele Ziggy si Zaggy, create de expertii nostri, vor deveni imediat prietenii si partenerii de joaca ai copiilor!

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu