Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa identifice, intr-un dialog, vorbitorul si ascultatorul.
- Sa comunice/sa recunoasca prin gesturi, miscari ale corpului si mimica(expresia fetei) sentimente, atitudini(suparare, veselie, uimire, dezaprobare, nemultumire, acordul).
- Sa se prezinte adecvat persoanei cu care vorbeste.
Exemple:
Se prezinta unui copil: Buna, eu sunt Anca!
Se prezinta mamei unui prieten: Numele meu este Bianca Sandu si sunt prietena Danielei. - Sa foloseasca linia de dialog si doua puncte in texte proprii si in dictari pentru a marca dialogul dintre persoane.
Exemplu
Profesorul intreaba:
─Care au fost stramosii nostri?
Mirela raspunde repede:
─Stramosii nostri au fost dacii si romanii.
Pentru performanta, copilul va fi capabil:
- Sa compuna texte mai lungi (peste 15 propozitii) in care apar dialoguri corect formulate si bine integrate in continutul textului.
Adauga tu primul comentariu: