2/13 - Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 30 cu si fara trecere peste ordin
Clasa a II-a
Matematica
Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa faca adunari si scaderi cu numere de la 0 la 30 cu si fara trecere peste ordin (trecere peste 10).
(Exemplu: 18 + 12 = , 15 + 3 =) - Sa rezolve probleme cu una sau doua operatii.
(Exemplu: „Maria are o colectie de 10 timbre, iar Marius cu 3 mai multe. Cate timbre au cei doi copii in total?”) - Sa afle numarul necunoscut din exercitii.
(Exemplu: 17 + a = 30, 25 – a = 17) - Sa foloseasca limbajul potrivit adunarii si scaderii.
(Exemplu: termeni, suma, descazut, scazator, diferenta, cu atat mai mare, cu atat mai putin) - Sa compuna probleme dupa un exercitiu dat.
(Exemplu: sa compuna o problema care se rezolva prin exercitiul 18 + 7 = ; Maria are in colectia sa 18 figurine, iar Corina are cu 7 mai multe. Cate figurine are Corina?)
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa rezolve probleme cu mai mult de doua operatii.
(Exemplu: Mircea are 7 masini, Matei are cu 3 mai putine decat Mircea, iar Tudor are cat Matei si Mircea la un loc. Cate masini au cei trei copii in total? Rezolvare: Matei: 7 – 3 = 4 masini. Tudor: 7 + 4 = 11 masini. Total: 7 + 4 + 11 = 22 masini) - Sa rezolve exercitii cu mai multe operatii.
(Exemplu: 29 – 17 + 11 =) - Sa compuna probleme cu doua operatii dupa un exercitiu dat.
(Exemplu: Compune o problema care se rezolva prin exercitiul 12 + 18 - 10 = ; Ioana a cumparat 12 baloane. Tatal ei i-a mai adus 18 baloane, dar 10 s-au spart cand le-a umflat. Cate baloane i-au mai ramas Ioanei?)
Adauga tu primul comentariu: