Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul :
- Sa efectueze adunari cu numere de la 0 la 1000 cu trecere peste ordin.
(Exemplu: 282 + 459 = ); - Sa rezolve probleme cu doua operatii.
(Exemplu: Maria are 254 de lei, Ioana are cu 63 lei mai mult. Cati lei au cele doua fete impreuna?Ioana: 254 lei + 63 = 317 leiIoana + Maria : 254 lei + 317 lei = 571 lei); - Sa foloseasca proprietatile adunarii fara a le numi (asociativitatea, comutativitatea)
- (Exemplu:asociativitatea : 236 + 178 + 254 + 252 = 236 + 254 + 178 + 252 = 490 + 430 = 920 comutativitatea: 586 + 293 = 293 + 586 = 879);Sa compuna probleme cu o operatie dupa exercitii date (Exemplu: 478 + 156 =Andrei are 478 timbre straine si 156 timbre romanesti. Cate timbre are Andrei?).
- Sa afle numarul necunoscut din exercitii date.
(Exemplu: 242 + a = 495, 561 – a = 120, m – 426 = 135); - Sa foloseasca limbajul specific adunarii si scaderii.
(Exemplu: termeni, suma, descazut, scazator, diferenta, cu atat mai mare, cu atat mai putin, predecesor, succesor, numere identice, numere distincte, penultimul, antepenultimul);
Dictionar de termeni:
- asociativitate = cuplarea termenilor, fara sa afecteze rezultatul
- comutativitate = schimbarea locului termenilor
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
- Sa rezolve probleme cu mai mult de doua operatii.
(Exemplu: Bogdan are in pusculita 128 lei. Andrei are cu 154 lei mai mult, iar Mihai are cat Bogdan si Andrei la un loc. Cati lei au cei trei impreuna?Andrei: 128 + 154 = 282 leiMihai: 128 + 282 = 410 leiCei trei impreuna: 128 + 282 + 410 = 820 lei); - Sa compuna probleme cu doua operatii dupa exercitii date.
(Exemplu: 425 + (425 - 113) =Intr-o gradina s-au plantat 425 de lalele, iar zambile cu 113 mai putine. Cate flori s-au plantat in total?). - Sa rezolve exercitii cu mai multe operatii. (Exemplu: 425 + 289 – 317 = );
Adauga tu primul comentariu: