characters characters

Metode de incheiere a lectiilor

Propus de: SuntParinte.ro   |   04 octombrie 2018    |   42184 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

metode didactice incheierea lectiei
Cum arata lectiile in alte sisteme de invatamant din alte tari? Descoperind mai multe lucruri despre educatia in alte tari, gasim inspiratie pentru schimbari simple pe care le pot face profesorii din tara noastra. Astazi vorbim despre feluri in care pot fi incheiate lectiile.

Citeste si alte materiale despre acest subiect:

Metode de predare care mentin atentia copiilor

Jocuri care fac predarea interactiva si interesanta


Momentul final al lectiei conteaza mai ales pentru ca atat profesorul, cat si elevii au sansa de a verifica ce anume au inteles din ceea ce s-a discutat la ora, pot sa reflecteze la ceea ce au invatat sau sa faca legatura cu ceea ce stiau deja.

Strategii si tehnici de incheiere a lectiei

Iata cum incheie lectiile profesorii din alte tari:

Evaluare finala scurta

Pe un biletel care poate fi anonim sau nu, elevii pot raspunde la finalul orei la cateva intrebari. Acestea pot face referire la ceea ce - a predat pentru a evalua cat anume s-a fixat din materia predata sau intrebari despre ce asteptari sau ce probleme au intampinat elevii (ce nu au inteles, ce nu le-a placut, ce si-ar fi dorit sa afle dar nu au aflat etc.). Evaluarile la finalul lectiei sunt utile fiindca ii ajuta atat pe elevi, cat si pe profesori sa isi imbunatateasca cunostintele si sa se cunoasca mai bine reciproc.

Intrebare pentru parinti

La finalul orei, copiii primesc o intrebare pe care sa o discute cu intreaga familie. Profesorii trimit parintilor un email cu raspunsul la intrebare, pentru a discuta subiectul impreuna cu copiii. Este o modalitate simpla de a implica parintii in educatia copiilor si de a incheia ora trezindu-le curiozitatea si interesul pentru invatare.

Rezumat intr-un numar limitat de cuvinte

La sfarsitul orei, profesorii le cer copiilor sa rezume informatiile noi invatate, folosind un numar limita de cuvinte. De exemplu, in 200 cuvinte. O alternativa posibila poate fi crearea unei postari pe Twiter (cu hashtag cu tot) sau pe alte retele de socializare.

Dezbaterea

Ultimele zece minute din ora pot fi folosite pentru o scurta dezbatere pornind de la informatiile din lectie. Rolul dezbaterii este de a da sansa elevilor sa vorbeasca si sa asculte. De asemenea, dezbaterea ajuta si la conectarea cu scopurile din invatare stabilite la inceputul orei.

Momentul de apreciere

In loc sa predea pana cand se aude clopotelul, profesorii pot folosi ultimele minute pentru a construi o cultura a clasei. Fiecare elev poate scrie pe o bucata de hartie, aprecierile sale fata de modul in care s-a realizat predarea, fata de lucrurile noi pe care le-a invatat etc.

Incheie prin relaxare

Multi profesori folosesc si tehnici de mindfulness atat la inceputul lectiei, cat si la final de lectie pentru a-i ajuta pe elevi la inceput, sa se concentreze si la final, sa se relaxeze. Poti ghida relaxarea prin exercitii de imaginatie sau prin tehnici de controlare a respiratiei.

Exercitiul bulgarilor de zapada

Fiecare elev noteaza pe o foaie de hartie o idee noua pe care a invatat-o in ora care tocmai se incheie. Aceste hartii sunt mototolite, dupa care, toti elevii din clasa le arunca in aer in acelasi timp. Fiecare, pe rand, va ridica un ”bulgare” de hartie si va citi ceea ce a scris un coleg anonim, cu voce tare.

Exercitiul intrebarilor

Fiecare copil va nota pe o bucata de hartie, cate o intrebare din lectia predata. Ulterior, se va face un schimb de biletele in clasa, iar fiecare, va trebui, pe rand, sa raspunda la intrebarea scrisa pe hartie. Cine nu cunoaste raspunsul, va putea fi ajutat de ceilalti colegi.

„Si ce daca?”

Aceste este un exercitiu prin care, la final de lectie, copiii pot reflecta la urmatoarele intrebari: Ce este important din ceea ce am aflat azi si va ramane important si peste 3 ani? De ce? Un astfel de exercitiu ii ajuta pe elevi sa observe modul practic in care informatiile pot sa fie de folos in viata de zi cu zi, nu doar pe termen scurt, ci si pe termen lung.

Incheierea ar trebui gandita astfel incat sa fie o activitate care anunta finalizarea orei. Ea vizeaza o impresie finala cu privire la tot ce s-a intamplat in cele aproape 50 de minute.

Incheierea lectiei este utila pentru:

  • a verifica intelegerea informatiilor transmise
  • a sublinia informatiile cheie
  • a face conexiuni
  • a corecta informatiile intelese gresit

Elevilor le este utila incheierea fiindca ii ajuta sa:

  • rezume, sa revada si sa demonstreze ca au inteles punctele principale
  • consolideze si sa internalizeze informatia cheie
  • a lega ideile din lectie cu ceea ce deja stiau sau au aflat din alte contexte
  • transfere ideile in situatii noi

Lectiile copilului tau cum sunt incheiate?

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe